13 powodów scena samobójstwa netflix ocenzurował
in

SZOKSZOK LOLLOL SMUTNESMUTNE SUPER!SUPER! OkropneOkropne

Netflix ocenzurował scenę samobójstwa w 13 powodach

Blisko dwa i pół roku po premierze 13 powodów i kontrowersjach, które wywołał serial Netflixa, zdecydowano się zmienić scenę samobójstwa Hanny.

Po odnotowaniu, że po premierze pierwszego sezonu serialu 13 powodów wzrosła liczba internetowych wyszukiwań związanych z samobójstwami, Netflix postanowił dokręcić informację o tym, że serial nie jest przeznaczony dla wszystkich widzów i dodał ostrzeżenia o zawartości. Jednak okazuje się, że to za mało. Przed premierą trzeciego sezonu, która ma się odbyć tego lata, postanowiono zmienić scenę krytykowaną przez specjalistów od zdrowia psychicznego.

Sprawdziłem i polska wersja trzynastego odcinka 13 powodów również została zmieniona. Właściwie ocenzurowana poprzez wycięcie newralgicznego fragmentu bolesnego odbierania sobie życia przez centralną bohaterkę. Wcześniej widzieliśmy, jak Hannah grana przez Katherine Langford patrzy w lustro, następnie podcina sobie żyły w wannie, a po jakimś czasie jej matka znajduje ją martwą. Teraz po scenie z lustrem następuje scena z wchodzącą matką. I trzeba przyznać, że pomimo iż wycięto naprawdę drastyczny fragment, to serial nie stracił na mocy, jedynie jest nieco mniej makabryczny.

Należy pochwalić Netflix, że nieco złagodził widowisko i ten ruch pochwalili również specjaliści, którzy krytykowali serial. Jednak ciężko nie zauważyć, że można było zmienić tę scenę dawno temu. Nieco dziwi fakt, iż zdecydowano się na ten ruch przeddzień premiery kolejnej odsłony. To bardziej wygląda na marketing, zresztą całkiem udany, niż żywą chęć zmniejszania ryzyka samobójstw wśród widzów. Jakkolwiek lepiej późno niż później i lepsze liche tłumaczenie i jakikolwiek powód niż nierobienie niczego.

Źródło: THR

Serial 13 powodów w serwisie Netflix >>

Dodaj nas do ulubionych

Jeśli chcecie być na bieżąco, możecie śledzić nasz Facebook, Twitter, Reddit bądź Instagram. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. Piszcie na [email protected], gdybyście mieli jakieś pytania lub sugestie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisał Dariusz Filipek

Redaktor naczelny. Przez lata nieszczęśliwie związany z e-commerce. Ogląda, czyta, słucha, pisze, rysuje, ale nie zatańczy. Publikował na łamach serwisów różnych i różniastych.

spider man daleko od domu rekordowy budżet promocyjny reklamowy

Rekordowy budżet reklamowy Spider-Man: Daleko od domu

netflix korea południowa polska wyniki

Polska może być dla Netflixa drugą Koreą