disney+ aplikacja
Aplikację Disney+ pobrano 22 miliony razy (Dsieny)
in ,

SUPER!SUPER! SZOKSZOK

Disney+ najczęściej pobierają aplikacją, a serwis oglądamy dłużej niż Netflix

Według raportu firmy Apptopia w Disneyu mają powody do radości. W ciągu czterech tygodni od dnia premiery, aplikacja serwisu Disney+ została pobrana ponad 22 miliony razy.

Stany Zjednoczone stanowią 85% pobrań aplikacji Disney+, ale serwis jest również dostępny w Holandii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Ciężko wyrokować, jaki procent pobrań stanowią międzynarodowe wycieczki z narzędziami pozwalającymi na zmianę geolokalizacji urządzenia (Disney+ w Polsce można oglądać m.in. dzięki usłudze NordVPN).

W tym czasie aplikacja Netflixa została pobrana blisko 18 milionów razy, a Amazon Prime Video zaliczyło niespełna 10 milionów pobrań. Z kolei aplikacje HBO nie miały nawet miliona pobrań.

Aplikacja mobilna serwisu Disney+
Aplikacja mobilna serwisu Disney+

Raport wskazuje także, że aplikacja Disney+ wygenerowała 20 milionów dolarów przychodu z tzw. zakupów w aplikacji (tj. opłacenia subskrypcji), z czego 81% tej kwoty pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Usługa Disney+ królowała tam zarówno na Apple App Store, jak i na Google Play.

Używanie aplikacji pokrywa się z liczbą pobrań, przy czym w Stany Zjednoczone stanowią 84% aktywnych użytkowników Disney+.

Disney+ oglądamy dłużej niż Netflix

Według Apptopii sesje użytkowników Disney+ są średnio o 5,8% dłuższe niż na Netfliksie i 7,8% dłuższe niż na Amazon Prime Video. Wielka w tym zasługa serialu The Mandalorian, filmów z serii Gwiezdne wojny oraz fakt, iż w serwisie można obejrzeć większość widowisk wyprodukowanych przez Marvel Studios.

Jednak pomimo tego, że Disney+ był na językach, bo nazwa serwisu była najczęściej wyszukiwanym hasłem w Google w Stanach Zjednoczonych w 2019 roku, to sam serwis nie wpłynął znacząco na swoich konkurentów. Średnie długości sesji zarówno na Netfliksie, Amazon Prime Video, jak i na HBO nie drgnęły.

Disney+ pomógł Hulu i ESPN+

Dowiedzieliśmy się również, że start serwisu miał wpływ na siostrzane usługi, czyli ESPN+ oraz Hulu, które są oferowane w tanim pakiecie razem z Disney+. Serwis strumieniujący wydarzenia i programy sportowe odnotował 34% wzrost liczby pobrań, podczas gdy Hulu urosło o aż 46%!

Jednocześnie trzeba wziąć pod uwagę, że w tych świetnych wynikach dużą rolę odgrywa efekt nowości. Dopiero za jakiś czas dowiemy się, jaka jest faktyczna skala sukcesu serwisu.

Dodaj nas do ulubionych

Jeśli chcecie być na bieżąco, możecie śledzić nasz Facebook, Twitter, Reddit bądź Instagram. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. Piszcie na [email protected], gdybyście mieli jakieś pytania lub sugestie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisał Dariusz Filipek

Redaktor naczelny. Przez lata nieszczęśliwie związany z e-commerce. Ogląda, czyta, słucha, pisze, rysuje, ale nie zatańczy. Publikował na łamach serwisów różnych i różniastych.

gwiezdne wojny skywalker odrodzenie zwiastun kylo ren palpatine disney

Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie – Palpatine trolluje Kylo Rena w nowym zwiastunie

chyłka kasacja odcinki recenzja serialu sezon 2 player.pl
4/10

Chyłka – Kasacja – sezon 2 – recenzja serialu