in

CBS chce kupić Starz od Lionsgate. To byłby trzeci podobny biznes w portfolio firmy

Viacom fuzji z CBS Corporation, a CBS Corporation wcześniej chce kupić Starz od Lionsgate. Szykuje się nam biznesowa akrobatyka.

Starz (źródło: Microsoft - Starz; edycja: Popkulturyści)

CBS Corporation od dawna wyraża chęć umocnienia swojego portfolio o biznesy Lionsgate. Podchody pod fuzję tych firm obserwowaliśmy już w zeszłym roku. Wtedy o Lionsgate biło się kilka firm – obok CBS Corporation ofertę złożył Amazon, Comcast, Verizon, a także niegdysiejsza firma matka CBS Corporation, czyli Viacom.

I chociaż do przejęcia Lionsgate przez CBS Corporation wtedy nie doszło, to wiceprzewodniczący rady nadzorczej Michael Burns przyznał w rozmowie ze stacją CNBC, że firmę najchętniej widziałby w strukturach Viacom lub CBS Corporation. Nie było to pierwsze podejście CBS do Lionsgate, gdyż podobne negocjacje toczyły się już w 2014 roku.

Od tego czasu rzeczy się nieco skomplikowały, a przynajmniej zmieniły. Okazało się, że Viacom chce znów połączyć się z wydzielonym lata temu ze struktur CBS Corporation. Z kolei druga z firm chce przed ewentualną fuzją powiększyć swoje portfolio o rodzinę kanałów Starz – donosi Deadline. Ma to być sposób na zwiększenie swojej wartości rynkowej.

CBS Corporation miało zaproponować 5 miliardów dolarów za Starz, ale Lionsgate odmówiło. Specjaliści spodziewają się, że w najbliższym czasie firma zaoferuje więcej.

Przypomnę, że Lionsgate kupiło w 2016 roku Starz za 4,4 miliardy dolarów. Stacje z rodziny Starz, Starz Encore oraz MoviePlex to kanały premium, które działają obok dedykowanych im streamingów wideo. To tam powstały takie serialowe hity jak Amerykańscy bogowie, Power, Outlander czy Spartakus. W 2017 roku Starz miało 31 milionów abonentów.

Do CBS Corporation należy rodzina stacji o podobnym portfolio, czyli Showtime. Antena, która gościła Dextera, Trawkę, Homeland, Billions czy Siostrę Jackie, mogła poszczycić się 30 milionami abonentów w 2016 roku. Streamingi CBS Corporation, czyli Showtime i CBS All Access mają 8 milionów abonentów. Firma spodziewa się aż 25 milionów subskrybentów w 2022 roku.

Jeśli do zakupu Starz i fuzji CBS z Viacom dojdzie, będzie to kolejny dowód na to, że obserwujemy tworzenie się gigakorporacji na styku mediów i rozrywki. Doskonale pokazuje to przykład zakupu NBCUniversal przez Comcast i późniejsze dokupywanie kolejnych firm do segmentu rozrywkowego. Nie można zapominać o włączeniu do AT&T Time Warnera przemianowanego niedawno na WarnerMedia. Ponadto zupełnie niedawno sfinalizowano zakup znaczących aktywów 21st Century Fox przez Disneya.

mortal kombat film 2021 james wan rezyser australia

Zdjęcia do nowego filmu Mortal Kombat ruszyły w Australii

The Eyes Of The Dragon oczy smoka serial hulu stephen king

Hulu zaadaptuje Oczy smoka Stephena Kinga w formie serialu