CBS chce kupić Starz od Lionsgate. To byłby trzeci podobny biznes w portfolio firmy

Dariusz Filipek
3 min czytania
Starz (źródło: Microsoft - Starz; edycja: Popkulturyści)

Z ostatniej chwili

CBS Corporation od dawna wyraża chęć umocnienia swojego portfolio o biznesy Lionsgate. Podchody pod fuzję tych firm obserwowaliśmy już w zeszłym roku. Wtedy o Lionsgate biło się kilka firm – obok CBS Corporation ofertę złożył Amazon, Comcast, Verizon, a także niegdysiejsza firma matka CBS Corporation, czyli Viacom.

I chociaż do przejęcia Lionsgate przez CBS Corporation wtedy nie doszło, to wiceprzewodniczący rady nadzorczej Michael Burns przyznał w rozmowie ze stacją CNBC, że firmę najchętniej widziałby w strukturach Viacom lub CBS Corporation. Nie było to pierwsze podejście CBS do Lionsgate, gdyż podobne negocjacje toczyły się już w 2014 roku.

Od tego czasu rzeczy się nieco skomplikowały, a przynajmniej zmieniły. Okazało się, że Viacom chce znów połączyć się z wydzielonym lata temu ze struktur CBS Corporation. Z kolei druga z firm chce przed ewentualną fuzją powiększyć swoje portfolio o rodzinę kanałów Starz – donosi Deadline. Ma to być sposób na zwiększenie swojej wartości rynkowej.

CBS Corporation miało zaproponować 5 miliardów dolarów za Starz, ale Lionsgate odmówiło. Specjaliści spodziewają się, że w najbliższym czasie firma zaoferuje więcej.

Przypomnę, że Lionsgate kupiło w 2016 roku Starz za 4,4 miliardy dolarów. Stacje z rodziny Starz, Starz Encore oraz MoviePlex to kanały premium, które działają obok dedykowanych im streamingów wideo. To tam powstały takie serialowe hity jak Amerykańscy bogowie, Power, Outlander czy Spartakus. W 2017 roku Starz miało 31 milionów abonentów.

Do CBS Corporation należy rodzina stacji o podobnym portfolio, czyli Showtime. Antena, która gościła Dextera, Trawkę, Homeland, Billions czy Siostrę Jackie, mogła poszczycić się 30 milionami abonentów w 2016 roku. Streamingi CBS Corporation, czyli Showtime i CBS All Access mają 8 milionów abonentów. Firma spodziewa się aż 25 milionów subskrybentów w 2022 roku.

Jeśli do zakupu Starz i fuzji CBS z Viacom dojdzie, będzie to kolejny dowód na to, że obserwujemy tworzenie się gigakorporacji na styku mediów i rozrywki. Doskonale pokazuje to przykład zakupu NBCUniversal przez Comcast i późniejsze dokupywanie kolejnych firm do segmentu rozrywkowego. Nie można zapominać o włączeniu do AT&T Time Warnera przemianowanego niedawno na WarnerMedia. Ponadto zupełnie niedawno sfinalizowano zakup znaczących aktywów 21st Century Fox przez Disneya.

Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami – dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Jeśli chcecie być na bieżąco, śledźcie nas na Threads, Facebooku, Twitterze, Linkedin, Reddicie i Instagramie. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. W razie pytań lub sugestii piszcie do nas na [email protected]. Dołączcie do naszej społeczności i bądźcie zawsze na czasie z najnowszymi trendami i wydarzeniami! Nie zapomnijcie wpaść na nasz YouTube.

Zostaw komentarz