AT&T szuka oszczędności, by spłacić długoterminowe zadłużenie, które oscyluje w okolicy 153,4 miliardów dolarów. Jedną z ofiar restrukturyzacji ma być serwis strumieniujący Crunchyroll.
Crunchyroll to najpopularniejszy serwis strumieniujący anime na świecie. Dwa tygodnie temu ogłoszono, iż liczba płacących subskrybentów przekroczyła 3 miliony. Serwis ma ponad 70 milionów zarejestrowanych użytkowników, którzy mogą korzystać z bezpłatnego Crunchyroll z reklamami. Ci, którzy zdecydowali się płacić 7,99 dolarów miesięcznie, dostają nowe odcinki anime już godzinę po ich emisji w Japonii oraz mogą cieszyć się serwisem pozbawionym reklam i uzyskują dostęp do pełnego archiwum.
Crunchyroll się rozwija
Crunchyroll ma ponad 1000 widowisk w ofercie, na które składa się około 30000 odcinków anime. Jest to największa biblioteka anime na świecie, kiedy myślimy o strumieniowaniu treści w sieci. Na początku roku ogłoszono listę oryginalnych produkcji, na które złoży się 12 serii. Pierwsze dwa oryginalne widowisko, czyli “Tower of God” oraz “The God of High School” ustanowiły rekordy oglądalności serwisu.
Serwis został założony w 2006 roku i obecnie kieruje nim Joanne Waage, która w 2018 roku przejęła stanowisko po współzałożycielu serwisu, Kunie Gao. Po przejęciu przez AT&T Time Warnera i przemianowaniu firmy na WarnerMedia, przedsiębiorstwo podzielono na kilka dywizji, których struktura i liczba nieco zmieniły się z czasem. Crunchyroll trafiło do części Otter Media, czyli koszyku, w którym znajduje się również Rooster Teeth, Fullscreen, VRV oraz kilka pomniejszych inwestycji.
Crunchyroll już po zakupie przez AT&T nie bało się inwestować. W zeszłym roku sfinalizowano przejęci większości Viz Media Europe Group oraz poszerzono portfolio o Anime Digital Network i Anime on Demand. Zakupiono też wydawcę mang Kaze i filmowego dystrybutora Eye See Movies.
AT&T odchudza WarnerMedia
Crunchyroll będzie kolejną ofiarą bezlitosnej restrukturyzacji, która odbywa się w firmie praktycznie od dnia jej przejęcia. Pracę tracili lub z firmy odchodzili ludzie na najwyższych stanowiskach. Zlikwidowano serwisy FilmStruck oraz Drama Fever. Odsprzedano 10% udziałów w Hulu Disneyowi za 1,43 miliard dolarów. Niedawno w DC Entertainment pracę straciło 20% pracowników, a oryginalne produkcje serwisu DC Universe są przenoszone do HBO Max. To tylko kilka przykładów na cięcie kosztów, ale lista jest oczywiście dramatyczniejsza.
Niestety Crunchyroll nie czeka los DC Universe. WarnerMedia najwidoczniej nie chce wesprzeć HBO Max mocną ofertą anime, co robi chociażby Netflix.
Sony chętne na zakup
AT&T chce odciążyć WarnerMedia z Crunchyroll. Cena wywoławcza za serwis to 1 miliard dolarów, ale według serwisu The Information początkowo chciano aż 1,5 miliard. Jednym z potencjalnych kupców ma być Sony Pictures Entertainment, które posiada podobną usługę, Funimation.
Przedstawiciele WarnerMedia, Crunchyroll i Sony Pictures Entertainment odmówili komentarza w tej sprawie.
Serwis Crunchyroll jest dostępny również w Polsce, ale niestety nie jest zlokalizowany w naszym języku. Pełną ofertę usługi znajdziecie pod tym odnośnikiem.
Źródło: Variety