Czy Netflix jest do zatrzymania? Do tej pory wydawało się, że nie. Że to siła natury nakręcona olbrzymimi pieniędzmi i niegdysiejszą próżnią na rynku. Jednak David Zaslav i jego Discovery+ połączone z HBO Max może zagrozić dzisiejszemu liderowi.
To już pewne, że David Zaslav, obecny szef Discovery, zostanie prezesem nowej firmy — Warner Bros. Discovery, Inc, która powstanie po wydzieleniu z AT&T Warner Media i połączeniu giganta medialnego z Discovery.
Zaslav to architekt jednej z najciekawszych fuzji biznesów medialnych. Mieliśmy ich w poprzednich latach kilka. Wcześniej Disney wykupił znaczącą część aktywów 21st Century Fox, od którego Comcast odkupił udziały w Sky plc. Viacom kolejny raz połączył się z CBS Corporation, żeby stworzyć ViacomCBS przemianowane niedawno na Paramount Global. Wcześniej AT&T przejęło Time Warnera, którego nazwę zmieniono właśnie na WarnerMedia. W międzyczasie było też przejęcie MGM przez Amazon czy Scripps Networks przez Discovery.
Zgoda na Warner Bros. Discovery
AT&T spodziewa się zarobić 43 miliardy na wydzieleniu ze swoich struktur WarnerMedia. Dodatkowo Discovery ma odziedziczyć w spadku kolejne 43 miliardy zadłużenia firmy. Jednocześnie AT&T zostanie największym, bo 71% udziałowcem w nowopowstałym Warner Bros. Discovery. Dotychczasowy właściciel WarnerMedia zamierza przeznaczyć pieniądze na spłatę zadłużenia, które pod koniec zeszłego roku wyniosło 156 miliardów.
Discovery zakończyło 2021 rok z 4 miliardami na plusie. Firma pod sterami Zaslava wypłynęła na szerokie wody i stała się znaczącym graczem. Akcjonariusze wierzący w jego wizję rozwoju zgodzili się na połączenie z WarnerMedia, które ma zostać ostatecznie zmaterializowane w połowie kwietnia bieżącego roku.
Dzięki połączeniu Discovery i WarnerMedia w jednym domu znajdą się między innymi takie marki jak HBO Max, Cartoon Network, CNN, Discovery Channel, Warner Bros., Food Network, HGTV, EuroSport, Animal Planet, TLC, DC Entertainment czy polska grupa medialna TVN Grupa Discovery.
HBO Max zostanie połączone z Discovery+.
Jak właśnie się dowiedzieliśmy, stanie się to, czego większość analityków rynku się spodziewała. Discovery+ połączy się z HBO Max.
Discovery+ to serwis, który w Polsce działa jako część Playera. Z kolei HBO Max wystartowało w naszym kraju kilka dni temu. Te dwa serwisy zostaną scalone i zaoferują widzom bibliotekę, która najpewniej nieco przyćmi zarówno to, co oferuje widowni Netflix, Prime Video, jak i Disney+. W końcu Discovery to największy światowy producent programów rozrywkowych, a WarnerMedia to jedna z największych wytwórni filmowych, firma znana z produkcji jakościowych seriali oraz jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie dostawców najświeższych informacji, który ma w swoich strukturach CNN oraz HLN. Discovery to przede wszystkim dokumentalistyka, rozrywka, programy poradnikowe i sport na żywo. Te firmy wręcz idealnie się uzupełniają.
Reuters poinformował, że dyrektor finansowy Discovery, Gunnar Wiedenfels zaprezentował skonkretyzowane szczegóły planu dotyczącego połączenia usług strumieniowych po zakończeniu przejęciu WarnerMedia.
Scalone serwisy mają być dla potencjalnych subskrybentów atrakcyjniejszym produktem konsumenckim. Zauważono, że HBO Max uderza bardziej w męską, a Discovery+ w damską widownię. Synergia usług ma przyciągać zarówno kobiety, jak i mężczyzn do jednej usługi.
Disney+ taniej, ale z reklamami
Disney+ wkrótce będzie dostępny w tańszym planie subskrypcyjnym, ale haczyk polega na tym, że widzowie, którzy się na niego zdecydują, będą musieli oglądać reklamy. CZYTAJ WIĘCEJ ▶
Sztuką ma być próba efektywnej synchronizacji dwóch zupełnie różnych technologicznie usług, aby zaoferować widowni w jednym miejscu ponad 200 000 godzin rozrywki, filmów, seriali i dokumentów.
Kolejnym sposobem na przyciągnięcie widowni ma być działanie w dwóch modelach subskrypcyjnych. Usługę będzie można opłacać w modelu bez reklam, jak i w tańszym z reklamami.
Transakcja pomiędzy AT&T a Discovery w zeszłym miesiącu została zaakceptowana przez wydział antymonopolowy Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych. To zawsze jest kluczową przeszkodą na drodze do zamknięcia tego typu przejęć, gdzie w grę wchodzą grube miliardy dolarów.
Discovery+ i HBO Max to 96 milionów subskrybentów
Discovery+ ma obecnie 22 miliony subskrybentów, a HBO Max i HBO opłaca 73,8 miliony widzów. Trzeba jednocześnie pamiętać, że Discovery, chociażby w Niemczech prowadzi joint venture Joyn, gdzie HBO Max nie jest dostępne, a firma udostępnia swoje produkcje poprzez sieć Sky. Tym samym przed nowym przedsiębiorstwem jeszcze wiele decyzji, jak pokierować biznesem w krajach, w których sytuacja jest bardziej skomplikowana.
Ukraińska telewizja w Polsce
Ukraińska telewizja w Polsce jest dostępna w wielu miejscach. To warto zaznaczyć na samym początku, abyście mogli swoim ukraińskim znajomym i rodzinie przekazać, gdzie można obecnie oglądać połączony kanał Ukraina 24 i 1+1. CZYTAJ WIĘCEJ ▶
W Polsce fuzja serwisów najprawdopodobniej oznacza, iż Player zostanie w jakiś sposób połączony z HBO Max. Tym samym możemy dostać ofertę Discovery+, EuroSportu, Playera, TVN i HBO Max w jednym miejscu. W naszym kraju oznacza to wielką rewolucję na rynku mediów strumieniujących, gdzie poza HBO Max i Playerem działa Netflix, Prime Video, Viaplay, Apple TV+, Canal+ i nadal czekamy na premiery serwisów Disney+ oraz SkyShowtime.