Disney Plus
Serwis Disney Plus okazał się olbrzymim sukcesem
in

SUPER!SUPER!

Disney Plus ma prawie 74 miliony subskrybentów po roku działania

Disney w krótkim czasie stał się gigantem w branży strumieniowania filmów i seriali. Trzy serwisy – Disney Plus, Hulu i ESPN Plus – mają łącznie 120 milionów subskrybentów.

Disney Plus rośnie jak na drożdżach. Po roku działania okazuje się, że usługa familijna była strzałem w dziesiątkę. Serwis ma już 73,7 miliony użytkowników. Takiego rocznego przypływu widzów nie odnotowała żadna inna usługa, więc można to uznać za historyczny rekord.

⚡ PRZECZYTAJ: Netflix ma blisko 200 milionów użytkowników

Serwis oferujący przede wszystkim bibliotekę Disneya, Pixara, Marvela, Lucasa oraz National Geographic, nie ma na tę chwilę wielu wysokoformatowych produkcji oryginalnych i nie oferuje widowisk dla dorosłych. Mimo to już teraz przyciąga do siebie masy nowych widzów.

Disney Plus rośnie szybciej niż najśmielsze przewidywania firmy. W sierpniu miał 60,5 milionów subskrybentów. W kwartał serwisowi przybyło 13,2 milionów widzów opłacających usługę. Na dobry wynik duży wpływ miało przejęcie serwisu Hotstar. Subskrybenci z Indii i Indonezji stanowią aż 25% wszystkich użytkowników Disney Plus.

Nie tylko Disney Plus

Disney Plus to niejedyny serwis, który w swoim portfolio posiada Disney. Sportowy ESPN+ jeszcze w sierpniu miał 8,5 milionów subskrybentów, a obecnie ma ich już 10,3 milionów.

Disney+
Disney Plus, Hulu i ESPN Plus są motorami napędowymi firmy w czasie pandemii.

Hulu ma obecnie 36,6 milionów użytkowników (32,5 miliony korzystających wyłącznie z usługi SVOD i dodatkowo 4,1 miliony korzystających również z telewizji na żywo). Biorąc pod uwagę, że w sierpniu firma podawała, iż serwis miał 35,6 milionów subskrybentów, ciężko mówić tu o wielkim przypływie subskrypcji. Jakkolwiek rok do roku liczby wyglądają o wiele lepiej, gdyż Hulu w takim ujęciu zyskało 6,9 milionów subskrybentów.

Przychody firmy w segmencie Direct-to-Consumer & International (głównie odpowiedzialnym za strumieniowanie) wzrosły o 41% do 4,9 miliardów dolarów, a strata operacyjna spadła z 751 milionów dolarów do 580 milionów dolarów.

Disney ma 120 milionów subskrybentów

W sumie firma ma 120,6 milionów subskrybentów w trzech usługach strumieniujących treści wideo i może liczyć na kolejne spore przyrosty bazy użytkowników. Najprawdopodobniej serwis w przyszłym roku pojawi się w Polsce. 17 listopada usługa zawita w Ameryce Łacińskiej, co będzie okazją do polepszenia tego wyniku przed 10 grudnia, kiedy firma ma przedstawić inwestorom zaktualizowane dane.

Dsieny Plus Netflix
Disney nadspodziewanie szybko goni Netflix.

Jednocześnie Disney w przyszłym roku ma zacząć międzynarodową ekspansję serwisu Star, który ma być odpowiednikiem Hulu poza Stanami Zjednoczonymi.

⚡ PRZECZYTAJ: Star ma zawojować świat zamiast Hulu

Na tę chwilę większą bazę abonencką w serwisach strumieniujących ma zaledwie kilka firm. Przede wszystkim Netflix, który ma 195 milionów subskrybentów. Do Amazon Prime Video dostęp ma około 150 milionów użytkowników, ale część z nich nie korzysta aktywnie z usługi.

Dla Disneya to świetna wiadomość w momencie, w którym reszta segmentów firmy cierpi z powodu pandemii koronawirusa. W tym roku szczególnie dostało się branży filmowej oraz parkom rozrywki.

Źródło: MPN

Dodaj nas do ulubionych

Jeśli chcecie być na bieżąco, możecie śledzić nasz Facebook, Twitter bądź Instagram. Zachęcamy też do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. Napisz na [email protected], jeśli masz jakieś uwagi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Jeden komentarz

netflix kasuje seriale

Netflix kasuje kolejne seriale i powinniście do tego przywyknąć

Wonder Woman 1984 HBO Max

“Wonder Woman 1984” może pojawić się bardzo szybko na HBO Max