netflix disney
Według analityków Disney prześcignie Netflixa liczbą subskrybentów
in

SUPER!SUPER! SZOKSZOK

Disney wyprzedzi Netflix w 2024 roku. Disney+ ma mieć blisko 300 milionów subskrybentów za trzy lata!

Najnowsze analizy wskazują, że w 2024 roku Netflix przestanie być firmą, która ma najwięcej subskrybentów. To miano ma przypaść Disneyowi.

Disney, który obecnie ma trzy serwisy strumieniujące – Disney+, Hulu oraz sportowy ESPN+ – w 2024 roku ma prześcignąć Netflix liczbą subskrybentów opłacających usługi należące do firmy.

Chociaż Netflix przebił się na początku roku przez magiczną granicę 200 milionów użytkowników opłacających serwis, to potrzebował kilkunastu lat na rynku, aby tego dokonać. Disney+ po niespełna półtora roku od premiery ma 100 milionów użytkowników, a z serwisami Hulu i ESPN+ to aż 151 milionów subskrybentów.

Disney osiągnął ten wynik na skróty

Warto odnotować, iż firma, która posiadała 30% akcji Hulu, po zakupie 21st Century Fox stała się udziałowcem większościowym w serwisie. Później odkupiono od AT&T kolejne 10%. Disney stanie się jedynym właścicielem Hulu, kiedy tylko nabędzie 30% od Comcastu, który jest obecnie cichym udziałowcem w serwisie. Mowa tu o usłudze opłacaną przez około 40 milionów subskrybentów (w tym ponad 4 miliony płacących za Hulu Live TV, czyli kanały telewizyjne na żywo).

disney netflix
Liczba subskrybentów Netflixa i serwisów Disneya (stan na marzec 2021 roku)

Wraz z przejęciem aktywów 21st Century Fox Disney został również właścicielem usługi Hotstar, który jest przodującym serwisem strumieniującym w Indiach. Według Marca Randolpha, byłego prezesa Netflixa, aż 30% subskrybentów Disney+ pochodzi właśnie z serwisu Hotstar, który Disney przekształcił w Disney+Hotstar. Mowa tu o około 30 milionach opłacanych kont. Serwis jest również dostępny w okrojonej wersji z reklamami i bez treści premium, która do tej pory przyciągnęła ponad 300 milionów użytkowników.

Tym samym można stwierdzić, iż od 60 do 70 milionów użytkowników Disney przejął, a nie pozyskał. Co jednak nie jest żadną ujmą, gdyż za przywilej powiększenia bazy subskrybenckiej zapłacono krocie.

Disney będzie tylko rósł

Firma jest na dobrej drodze do zdetronizowania Netflixa do 2024 roku. Disney+ pojawia się w kolejnych krajach, niedawno wystartował z pakietem Star zawierającym treści dla dojrzalszej widowni, ma coraz więcej hitów od Marvel Studios, czyli najpopularniejszej marki w świecie popkultury. Sukcesem okazał się serial “WandaVision”, a pierwsze opinie o “The Falcon and the Winter Soldier” są nie gorsze.

największe serwisu streamingowe disney+ netflix hulu hbo max amazon prime video
Najpopularniejsze serwisy strumieniujące (stan na marzec 2021 roku)

Prezes Disneya, Bob Chapek, stwierdził, iż jego firma potroiła swój cel i obecnie nie mówi się o dotarciu do 90 milionów subskrybentów do 2024 roku, a o 260 milionach użytkowników, którzy w tym czasie zapłacą za usługi strumieniujące należące do firmy. Aby tego dokonać, podwojono roczny budżet na produkcję treści do 15 miliardów dolarów.

Liczą się tylko trzy serwisy

Chociaż HBO Max radzi sobie coraz lepiej, a coraz większe pieniądze są pompowane w Paramount+ (wcześniej CBS All Access), Peacock TV czy raczkujący, ale świetnie zapowiadający się AMC+, to tak naprawdę na tę chwilę liczą się tylko trzy firmy. Netflix, Disney ze swoimi trzema serwisami oraz Amazon z Prime Video, do którego dostęp ma około 147 milionów gospodarstw domowych.

Chociaż Amazon ma wiele hitów, jak świetny serial “The Boys”, a wciąż czekamy na serialowego “Władcę Pierścieni”, to według analityków Amazonowi nie pomoże ani to, ani nawet sport na żywo. Chociaż w usłudze można oglądać Premier League w Wielkiej Brytanii, a władze serwisu właśnie podpisały historyczną umowę, która opiewa na gigantyczne 10 miliardów dolarów za możliwość pokazywania meczów ligi NFL w Stanach Zjednoczonych przez 11 lat, to usługa ma w 2024 roku zajmować zaszczytne, ale jednak tylko trzecie miejsce wśród serwisów strumieniujących odpłatnie treści wideo.

Disney+ to siła natury

Kilkanaście miesięcy temu twierdziłem, że Disney może wygrać z Netflixem wyłącznie wtedy, kiedy zaoferuje widowni połączenie usług Disney+, ESPN+ oraz Hulu. Niedługo po moim wpisie firma ogłosiła, iż wprowadza specjalny pakiet w Stanach Zjednoczonych złożony z tych trzech serwisów. Na świecie Disney+ działa bez ESPN+ i Hulu, ale pierwszy z serwisów najpewniej w jakieś formie pojawi się w innych krajach, a drugi zastąpił pakiet Star, który został za darmo wcielony do Disney+.

Dzięki takiemu ruchowi Disney ma komplementarny pakiet usług strumieniujących z największą szansą na walkę z Netflixem o pierwsze miejsce pośród firm strumieniujących treści wideo. Jednak największą siłą firmy są rozpoznawane na całym świecie marki – od animowanych klasyków Disneya poprzez “Avengers” czy “Gwiezdne wojny” na hitowych serialach stacji FX i programach przyrodniczych National Geographic kończąc. Netflix i Amazon muszą tworzyć nowe marki lub rewitalizować u siebie produkcje od firm zewnętrznych.

295 milionów subskrybentów w 2024 roku

Richard Broughton, analityk w firmie Ampre Analysis, zauważył, że takiego dynamicznego przyrostu subskrybentów, jaki miał Disney+, nie miał żaden inny serwis strumieniujący. To pozwoliło Disneyowi niezwykle szybko ugruntować mocną pozycję na świecie. Według analityka serwis w 2024 roku wyprzedzi Amazon Prime Video i przed sobą będzie miał do pokonania już tylko Netflix, który powinien utrzymać pozycję lidera co najmniej do 2025 roku.

serwisy strumieniujące 2025
Przewidywania dotyczące przypływu subskrybentów serwisów strumieniujących (Ampere Analysis/The Guardian)

W 2025 roku Disney+ ma mieć około 247 milionów subskrybentów, a Netflix 286 milionów. Jednak trzy serwisy Disneya mają wyprzedzić Netflix za dwa, nie później niż trzy lata. Disney+, Hulu i ESPN+ powinny do końca 2023 roku mieć 266 milionów opłacanych subskrypcji, co będzie wynosiło o trzy miliony mniej niż baza abonencka Netflixa. Rok później serwisy Disneya mają mieć już 295 milionów subskrypcji, a Netflix około 279 milionów.

Liczy się jakość, nie liczba widowisk, ale im ich więcej, tym lepiej

Sukces serwisu Disneya jest dla wielu nieco zaskakujący. Disney+ w dniu startu miał relatywnie niewielki katalog treści, a pierwszym mocnym serialem oryginalnym był “The Mandalorian” i długo, długo nic. Jednak okazało się, że masowa widownia uwielbiająca produkcje firmy, która wydała na świat Myszkę Miki i kupiła prawa do Iron Mana, dała serwisowi olbrzymi kredyt zaufania. Tym samym lokalnie Disney+ zaczyna wygryzać Netflix czy Amazon Prime Video już teraz, chociaż wciąż ma mniej treści niż konkurenci.

ktory serwis ma najwiecej filmow i seriali netflix hbo hulu disney apple infografika statystyki statystyka dane
Liczba widowisk w poszczególnych serwisach strumieniujących w Stanach Zjednoczonych (stan na marzec 2021 roku)

Disney zdaje sobie sprawę, że nie może zdobywać kolejnych szczytów siłą marki i nostalgią, dlatego zapowiedziano ponad 100 produkcji oryginalnych rokrocznie oraz większą dywersyfikację treści. Obecnie widzowie mogą obejrzeć w serwisie zarówno filmy i seriale skierowane do całej rodziny, jak chociażby “Toy Story”, jak i mogą na spokojnie zatopić się w krwawy świat “Obcego”.

Disney+ na tę chwilę nie jest dostępny w Polsce, ale możecie wykorzystać za niespełna 3 euro usługę NordVPN, która zmieni Waszą wirtualną geolokalizację i pozwoli połączyć się z serwisami niedostępnymi w naszym kraju.

Komentarze

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

The Falcon and the Winter Soldier

Pierwszy odcinek serialu “The Falcon and the Winter Soldier” przyciągnął wielu widzów

Amazon Prime Video NFL

Amazon zapłacił ponad 10 miliardów dolarów za transmisję rozgrywek ligi NFL w serwisie Prime Video