Disney+ latem w Polsce. Co wiemy o serwisie i dlaczego tak późno?

Dariusz Filipek
5 min czytania
Disney+ latem w Polsce. Co wiemy o serwisie?

Z ostatniej chwili

To już oficjalne — Disney+ wystartuje latem w Polsce. Co wiemy dziś o serwisie, na który czekamy od lat?

Niestety, ale Disney traktuje Polskę jako kraj nawet nie tyle drugiej, ile trzeciej kategorii. Usługa wystartowała w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2019 roku, więc w dniu premiery tego serwisu strumieniującego w naszym kraju miną prawie trzy lata, odkąd czekamy na możliwość opłacania Disney+ bez wykorzystywania takich skrótowców jak Pure VPN. Narzędzia do zmiany wirtualnej geolokalizacji są świetną sprawą, ale o wiele przyjemniej opłacałoby się subskrypcję bez wykorzystywania tego typu usług. To ma się zmienić latem.

Disney poinformował, że Disney+ wystartuje w Polsce latem 2022 roku. Kiedy dokładnie? Tego w informacji prasowej nie podano, chociaż najpewniej firma ma plan, jakkolwiek nie chce się nim z nami na tę chwilę podzielić. Start serwisu miał zostać opóźniony przez pandemię Covid-19, czyli idealną wymówkę, aby nie iść na urodziny ciotki czy nie wystartować z serwisem w kraju, którego wyniki nie zachwycą akcjonariuszy.

Poza Polską w tym czasie serwis rozpocznie działanie jeszcze w 42 innych krajach oraz na dodatkowych terytoriach państw, gdzie usługa była dostępna.

Czy warto płacić za Disney+?

Na pytanie — czy warto subskrybować Disney+, ciężko odpowiedzieć inaczej, aniżeli indywidualnie. Chociaż serwis ma przebogatą bibliotekę, z którą trafił już do 108 milionów subskrybentów, to na tę zagwozdkę należy sobie odpowiedzieć indywidualnie.

Disney+

Zapowiedź startu Disney+ w Polsce
Strona pierwsza

Zapowiedź startu Disney+ w Polsce
Strona druga

Disney

Disney+ to nie tylko produkcje Disneya, Marvela, filmy i seriale ze świata Gwiezdnych Wojen czy animacje Pixara. To także widowiska przyrodnicze spod szyldu National Geographic oraz produkcje z pakietu Star, czyli treści FX, Searchlight oraz niektóre filmy i seriale z serwisu Hulu.

Disney+ ma kilka grzechów na sumieniu

Disney uwielbia cenzurować swoje produkcje. Firma przerobiła między innymi film “Plusk” tak, aby nie gorszył dzieciaków. Niedawno doniosłem, iż jeden z odcinków “Simpsonów” zniknął z lokalnej oferty serwisu. Nie on jeden.

Double Toasted o odcinku “Spider-Mana” wyrzuconym z serwisu Disney+

Wiele produkcji wita widzów ostrzeżeniem, mówiącym, że są narażeni na nieodpowiednie treści. Pod nóż poszły takie kreskówki jak “Dzielny Agent Kaczor”, “Mała Syrenka”, “Rodzina Dumnych”, “Fineasz i Ferb”, “Człowiek-Pająk i jego niezwykli przyjaciele” czy “Muppety”. Ostatnio całkowicie wycięto z serwisu rasistowski odcinek “Spider-Mana” z 1967 roku.

Disney+ będzie musiał wcisnąć się w coraz bardziej zamurowany segment medialny w Polsce

Disney+ będzie jednym z wielu serwisów strumieniujących treści wideo w Polsce w modelu subskrypcyjnym. Na tę chwilę niekwestionowanym liderem w naszym kraju jest Netflix. Jednak rynek zmienia się z roku na rok i przybywa konkurentów. Do dziś mamy takich znaczących graczy jak HBO GO, które niedługo zmieni się w HBO Max, Prime Video (serwis oferuje obecnie świetną promocję w Polsce), Canal+, Viaplay, Apple TV+, Player czy Polsat Box Go. Ponadto wciąż czekamy na premierę platformy SkyShowtime.

Chociaż 2022 rok wygląda na zamknięcie stawki, to można sądzić, że w kolejnych latach dojdą nowi, najpewniej mniejsi gracze. Należy się też spodziewać kolejnych przejęć, połączeń czy nawiązywania współpracy na rynku medialnym, co może skutkować konsolidacją niektórych usług. W czasach, w których Microsoft wydaje dziesiątki miliardów dolarów na przejęcie Activision Blizzard, WarnerMedia łączy się z Discovery, a Disney przejmuje aktywa 21st Century Fox, nic nie powinno nas zdziwić. Szczególnie w segmencie medialnym, w którym działają tacy giganci jak Apple czy Amazon, którzy zapewne ostrzą sobie zęby na mniejsze firmy, ale mające olbrzymie doświadczenie w dostarczaniu filmowej rozrywki, a także przepastne biblioteki oraz zasoby ludzkie pełne utalentowanych twórców.

Ile będzie nas kosztowała ta przyjemność?

Obecnie nie znamy kwoty, którą przyjdzie nam uiścić co miesiąc za możliwość śledzenia filmów i seriali na Disney+. Ceny za dostęp różnią się diametralnie, w zależności od kraju. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych miesięczna subskrypcja kosztuje obecnie 7,99 dolarów lub 79,99 dolarów w ramach rocznej opłaty, ale już w Niemczech jest drożej – 8,99 euro miesięcznie lub 89,99 euro rocznie. Pewne jest, że nie zapłacimy więcej niż w Niemczech, a najprawdopodobniej subskrypcja w Polsce będzie nieco lub o wiele tańsza niż u naszego zachodniego sąsiada.

Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami – dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Jeśli chcecie być na bieżąco, śledźcie nas na Threads, Facebooku, Twitterze, Linkedin, Reddicie i Instagramie. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. W razie pytań lub sugestii piszcie do nas na [email protected]. Dołączcie do naszej społeczności i bądźcie zawsze na czasie z najnowszymi trendami i wydarzeniami! Nie zapomnijcie wpaść na nasz YouTube.

Zostaw komentarz