Disney+ z reklamami pod koniec 2022 roku

Dariusz Filipek
Dariusz Filipek 34 wyświetleń
2 min czytania

Disney+ wkrótce będzie dostępny w tańszym planie subskrypcyjnym, ale haczyk polega na tym, że widzowie, którzy się na niego zdecydują, będą musieli oglądać reklamy.

Disney+ zaoferuje widzom możliwość wybrania tańszej wersji serwisu. Na początku tylko w Stanach Zjednoczonych subskrybenci będą mieli możliwość wybrania planu z lub bez reklam. Dokładna data premiery, ani cena nowego planu nie jest znana. Wiemy jedynie, że ma on wystartować za oceanem pod koniec 2022 roku.

Nie będzie to pierwsza usługa Disneya, która zaoferuje plan z reklamami. Tak działa serwis Hulu (Comcast jest w nim wciąż cichym udziałowcem mniejszościowym), który poza planem z reklamami lub bez oferuje widowni również dwa plany z telewizją na żywo oraz możliwość wykupienia serwisu w pakiecie z Disney+ i sportowym ESPN+.

Można przynajmniej zgadywać cenę, jaką będzie trzeba zapłacić za Disney+ na podstawie tego, ile obecnie płaci się za Hulu — wersja z reklamami kosztuje 6,99 dolarów miesięcznie, a reklam pozbawiona 12,99 dolarów. Z kolei za Disney+ obecnie płaci się 7.99 dolarów. Można się spodziewać, że cena pakietu bez reklam zostanie podniesiona o dolara lub dwa, a jednocześnie widzowie dostaną możliwość subskrypcji serwisu z reklamami, którego cena najpewniej będzie oscylowała z granicy 5,99-6,99 dolarów.

Disney+ reklamami zawalczy o widza Netflixa

Tym samym Disney zyska kolejną przewagę nad Netflixem, gdyż będzie miał możliwość, aby docierać do widzów, którzy pogodzą się z reklamami w zamian za niższą cenę subskrypcji. Obecnie w Stanach Zjednoczonych pakiety Netflixa zaczynają się od 9,99 dolarów, a kończą się na 19,99 dolarach. Mimo to największy serwis strumieniujący pomimo rosnącej ceny usługi odżegnuje się od wejścia w pakiet z reklamami.

W mieszanym modelu działa wiele konkurencyjnych usług — Peacock (dostępny także w okrojonej, darmowej wersji z reklamami), HBO Max czy Paramount+. Większość znaczących serwisów stara się konkurować z Netflixem nie tylko ofertą i jakością usługi, ale również ceną.

Gdzie oglądać serial “Sługa narodu”?

“Sługa narodu” to serial, który przyniósł olbrzymią sławę prezydentowi Ukrainy, Wołodymyrowi Zełenskiemu. Dziś bohatersko broni swojego kraju, a Wy możecie w tym czasie obejrzeć za darmo widowisko, które przyczyniło się do jego sukcesu politycznego. CZYTAJ WIĘCEJ ▶

Dla Disneya wejście w pakiet z reklamami powinno odbyć się w miarę bezboleśnie, gdyż firma od dekad działa na rynku telewizyjnym oraz ma dobre doświadczenie ze wspomnianym Hulu.

Nowy pakiet ma być dla Disneya sposobem na to, aby osiągnąć cel, którym jest 230-260 milionów subskrybentów Disney+ do końca 2024 roku. Pozwoliłoby to na osiągnięcie rentowności usługi. Obecnie wszystkie serwisy Disneya mają co najmniej 196,4 milionów subskrybentów, a sam Disney+ ma 129,8 milionów użytkowników opłacających usługę.

Disney+ latem w Polsce

Na świecie będziemy musieli poczekać chwilę dłużej na podobny pakiet. Ma on być sukcesywnie wprowadzany na kolejnych rynkach w 2023 roku.

Disney+ wystartuje w Polsce latem 2022 roku. Więcej o serwisie dowiecie się na naszej podstronie traktującej o jego działalności oraz o najciekawszych premierach.

Podziel się artykułem
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x