Disney w Stanach Zjednoczonych z większą liczbą subskrybentów niż Netflix

Dariusz Filipek
2 min czytania

Z ostatniej chwili

Disney liderem rynku mediów strumieniujących w Stanach Zjednoczonych? Wygląda na to, że Netflix musi pocieszyć się drugą pozycją na podium.

CZYTAJ WIĘCEJ O:
DISNEY / DISNEY+ / HULU

Disney jako pierwsza firma w historii może poszczycić się przebiciem przez magiczną granicę 100 milionów subskrybentów w Stanach Zjednoczonych. Jest to łączny wynik serwisów Disney+, Hulu i ESPN+ – podaje Ampere Analysis. To więcej, aniżeli Netflix, który w tym kraju ma około 74 miliony subskrybentów.

Na świecie Netflix jest wciąż niepokonany. Do tej pory zgromadził zdumiewającą, bo aż 219-milionową bazę subskrybencką. Jakkolwiek Disney depcze mu po piętach. Wszystkie serwisy należące do tej firmy mają już łącznie 179 milionów użytkowników opłacających usługi. Przewiduje się, że najpóźniej w 2026 roku to nie Netflix, a Disney będzie liderem mediów strumieniujących na świecie.

W Stanach Zjednoczonych nie tylko rosnąca popularność Disney+ spowodowała, że firma uzyskała tak zachwycający wynik. Wielka w tym zasługa pakietu Disneya złożonego z trzech serwisów, który ma być główną maszyną napędzającą przypływ klientów w przyszłych miesiącach.

Disney ma zakończyć rok z około 108 milionami użytkowników opłacającymi subskrypcję w Stanach Zjednoczonych. To będzie znaczący przyrost, kiedy weźmiemy pod uwagę, że firma zakończyła trzeci kwartał 2021 roku z 99 milionami subskrybentów. Zarówno Disney+, jak i Hulu mają mieć do końca bieżącego roku po ponad 40 milionów subskrybentów w tym kraju, a sportowa usługa ESPN+ ma przebić się przez granicę 20 milionów subskrybentów.

Przyszły rok rysuje się w jeszcze ciekawszych barwach. Disney postanowił przeznaczyć na produkcję treści w 2022 roku rekordowe 33 miliardy. Dla porównania Netflix ma wydać przez rok 17 miliardów, a WarnerMedia po połączeniu z Discovery 20 miliardów w 12 miesięcy.

Nie tylko środki przeznaczane na produkcje czynią Disneya maszyną do pozyskiwania kolejnych klientów. Potężne archiwa i mocne marki, które zna cały świat oraz świetny marketing, sprawiają, iż firma na rynku mediów strumieniujących jest siłą natury. I zapewne niedługo dopiszemy do tego, że nie ma sobie równych.

Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami – dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Jeśli chcecie być na bieżąco, śledźcie nas na Threads, Facebooku, Twitterze, Linkedin, Reddicie i Instagramie. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. W razie pytań lub sugestii piszcie do nas na [email protected]. Dołączcie do naszej społeczności i bądźcie zawsze na czasie z najnowszymi trendami i wydarzeniami! Nie zapomnijcie wpaść na nasz YouTube.

Podziel się artykułem
Zostaw komentarz