Na streamingu zmiany. Dwa tygodnie temu mieliśmy lekki spadek Jessiki Jones na rzecz Stranger Things, które ponownie usiadło na tronie. Teraz Marvelowskie widowisko leci jeszcze niżej, za to wraca heistowy hit, czyli Dom z papieru.
Po kilkumiesięcznej nieobecności Dom z papieru wrócił z drugą połową sezonu (czy jak kto woli: z drugim sezonem). Przypomnę, że jeszcze do niedawna właśnie z tym serialem robiliśmy sobie najczęściej maratony. Jednak Dom nie zdołał zagrozić pozycji lidera, czyli Stranger Things. Poradził sobie również gorzej niż debiutujący niedawno na Netfliksie On My Block, który wskoczył z 5. na 2. pozycję. Jakkolwiek widać, iż serial radzi sobie całkiem nieźle i świetną decyzją Netflixa był zakup praw do niego od hiszpańskiej stacji Antena 3.
Jessica Jones najwidoczniej nie budzi już takiego zainteresowania jak w czasie i niedługo po premierze. Superbohaterka na kacu wylądowała poza podium. W najnowszym zestawieniu Parrot Analytics znalazł się jeszcze jeden owoc współpracy Marvela z Netflixem, Daredevil. Niewidomego śmiałka dzielą 3 miliony impresji od pani superdetektyw.
Spójrzmy teraz na ogólny ranking, gdzie seriale przeznaczone na platformy SVOD spotykają się z produkcjami telewizyjnymi. I tutaj bez niespodzianek. Właściwie można pisać o stagnacji.
Widowiska wyprodukowane z myślą o klasycznych kanałach telewizyjnych, ciągle górują nad produkcjami streamingowymi. W TOP 10 nie znalazł się ani jeden serial Netflixa, CBS All Access czy Amazon Prime Video. Za to nieustający bój na popularność toczy się ciągle pomiędzy SpongeBobem Kanciastoportym i The Walking Dead. Kolejny tydzień z rzędu wygrywa kreskówka. Ponadto Supernatural wdrapało się na ostatnie miejsce podium. Gra o tron musiała pożegnać się z miejscem 3., spadając na 5., ustępując tym samym talent show American Idol oraz kreskówce Rick i Morty.
Ciekawostką jest to, że w TOP 10 znalazły się aż cztery seriale animowane. Poza wspomnianymi, mamy jeszcze Simpsonów na miejscu przedostatnim oraz Miasteczko South Park na ostatnim. Nie dziwne więc, że Netflix coraz mocniej inwestuje w animacje dla starszej młodzieży i dorosłych. Widać, że to trend, który będzie się tylko umacniał.
Źródło: Dane pochodzą od firmy badawczej Parrot Analytics, która mierzy popyt na seriale nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale na całym świecie. Uwzględniając wiele platform i sposobów na konsumowanie treści – źródła legalne, nielegalne, opinie fanów oraz krytyków, a także ruch w sieciach społecznościowych. Z jej usług korzysta między innymi Warner Bros., Sky oraz FOX Networks Group, a raporty publikuje Bloomberg, Variety, Wired i wiele innych serwisów.
Boże na jakim ja padole żyje że na pierwszym miejscu jest jakieś gówno pokroju SpongeBob ….