Filmweb to świetna inicjatywa. Jest to największa baza filmowa w Polsce i jedna z większych na świecie. Co cenię niezmiernie. Jednak newsroom tego serwisu, jak zresztą większości dużych witryn goniących za każdym newsem, woła o pomstę do nieba. Wczoraj przeszli sami siebie.
Nagłówki Filmwebu zazwyczaj są krzykliwe. Rozumiem, bo wejścia muszą się zgadzać. Jednak wczorajszy news, dotyczący sprawy Comcastu, który czyni dalsze podchody ku przejęciu 21st Century Fox (o czym Was informowałem) to był kolejny pokaz skrajnej nieodpowiedzialności.
Nagłówek newsa brzmiał: X-Men i Justice League w jednym filmie? To może się zdarzyć
Nie. Nie mogą się spotkać, drodzy moi. Najwyżej w najmokrzejszym śnie redaktora Pietrzyka z Filmwebu. Błędy się zdarzają, ale w tym wypadku mieliśmy do czynienia z totalnie nieprofesjonalnym podejściem do rzeczy. Tekst był podyktowany albo niezrozumieniem źródła, albo wyrachowanym, krańcowo ogłupiającym clickbaitem.
Gwoli wyjaśnienia. Comcast złożył wyższą o blisko 8 miliardów dolarów ofertę niż Disney, na zakup 21st Century Fox. Gdyby przejęcie się powiodło, firma uzyskałaby prawa do filmowych adaptacji komiksów o X-Men i Fantastycznej Czwórce. Jednocześnie Comcast celuje również w inne przedsiębiorstwo, czyli Time Warnera. Ta firma miała połączyć się z AT&T. Jednak istnieje spore prawdopodobieństwo, że przez prawo antymonopolowe do transakcji nie dojdzie. Gdyby ta się nie powiodła, Comcast chce spróbować przejąć właściciela wytwórni Warner Bros. wydawnictwa komiksowego DC Comics oraz stacji takich jak HBO, CNN czy Cartoon Network. Tym samym właściciel NBCUniversal zyskałby m.in. prawa do marki Justice League.
Jednak Comcast zaznacza, że gdyby rozpoczął przejęcie Time Warnera, nie robiłby kolejnych podejść pod zakup 21st Century Fox. Co za tym idzie marka X-Men i Justice League w tym wypadku nie mogłyby znaleźć się w koszyku jednej firmy.
Nagłówek Filmwebu był fake newsem. Redakcja go zmieniła. Jednak patrząc na komentarze pod tekstem, część czytelników uwierzyła w brednie redaktora Pietrzyka. Obym się mylił, ale czuję, iż to nie jest ostatni taniec-połamaniec z klawiaturą na Filmwebie.
Cykl: Faktyczny stan rzeczy (walczymy z fake newsami)
Źródło: Filmweb, Popkulturyści, CBS News
I właśnie po to mamy zainstalowane adblocki by nie oglądać takich pomylonych banerów 😉
Nie wiem czy zauważyłeś, ale ominąłem Adblock niektórymi reklamami.;) Dlatego we wtorki nazywają mnie Panem Sprytnym. BTW co ma Adblock do newsów Filmwebu?