HBO Max Netflix Hulu CBS All Access Hulu Disney Plus
HBO Max ma największe przypływy subskrybentów
in

LOLLOL SUPER!SUPER! SZOKSZOK SMUTNESMUTNE

HBO Max rozwija się najszybciej w Stanach Zjednoczonych. Netflix dopiero na piątym miejscu

Netflix wyhamował w Stanach Zjednoczonych i chociaż na świecie cieszy się olbrzymią popularnością, to w domu tak nasycił rynek, że zyskuje mniej widzów niż HBO Max, Hulu, CBS All Access i Disney Plus.

Branża mediów strumieniujących w Stanach Zjednoczonych wyhamowała w trzecim kwartale 2020 roku. Serwisy dodały 9 milionów nowych subskrybentów. To mniej niż w drugim kwartale, który przyniósł aż 16 milionów subskrypcji. Jednak to nadal świetny wynik, gdyż w trzecim kwartale 2019 roku serwisom strumieniującym w tym kraju przybyło zaledwie 2 miliony abonentów.

HBO Max królowało w trzecim kwartale

Największym zwycięzcą trzeciego kwartału jest HBO. Firma, która niedawno debiutowała z serwisem HBO Max, zyskała w rodzimym kraju 1,7 subskrybentów. Na drugim miejscu znalazło się Hulu, które zyskało 1,1 milion subskrybentów. Podium zamyka serwis CBS All Access, który w przyszłym roku zmieni nazwę na Paramount Plus – 900 tysięcy subskrybentów. Dalej znalazł się Disney Plus z 250 tysiącami nowych subskrybentów. Z kolei Netflix dorzucił około 200 tysięcy subskrybentów.

HBO Max Q3

Ostatni serwis ma najciężej, gdyż jest najpopularniejszy w Stanach Zjednoczonych, a przez to najbardziej nasycił sobą rynek. Kolejne wzrosty w domu będą tylko cięższe. Również nie bez znaczenia są rokroczne podwyżki ceny dostępu do serwisu.

⚡ PRZECZYTAJ: AMC Plus – sprawdźcie nowy serwis strumieniujący

Firma analityczna UBS Evidence Lab spodziewa się, że liczba nowych abonentów w czwartym kwartale będzie jeszcze mniejsza i serwisy zgromadzą ponad 6 milionów subskrybentów.

UBS Evidence Lab oszacowało także, że obecnie gospodarstwo domowe w Stanach Zjednoczonych subskrybuje średnio 2,5 serwisy strumieniujące filmy i seriale. To niewielki wzrost w porównaniu do drugiego kwartału, kiedy to było 2,4 serwisy. Jednocześnie jest to o wiele więcej niż w trzecim kwartale 2019 roku, kiedy średnio było to 2,1 serwisy. Firma analityczna przewiduje, iż na jedno gospodarstwo domowe przypadnie trzy serwisy przed 2025 roku.

Sport ma napędzać media strumieniujące w najbliższych latach

Według analityków amerykanie są skłonni zapłacić dodatkowo za widowiska sportowe, które mają organicznie napędzać przypływ subskrypcji w kolejnych latach. Netflix zapowiedział jakiś czas temu, że nie planuje sportu na żywo. Z kolei należący do Disneya ESPN Plus specjalizuje się wyłącznie w sporcie i ma już 10,3 milionów subskrybentów. Na sport stawia również Peacock oraz Amazon Prime Video, a w przyszłości tego typu widowiska oferował będzie Paramount Plus.

Źródło: FV

Dodaj nas do ulubionych

Jeśli chcecie być na bieżąco, możecie śledzić nasz Facebook, Twitter, Reddit bądź Instagram. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. Piszcie na [email protected], gdybyście mieli jakieś pytania lub sugestie.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisał Dariusz Filipek

Redaktor naczelny. Przez lata nieszczęśliwie związany z e-commerce. Ogląda, czyta, słucha, pisze, rysuje, ale nie zatańczy. Publikował na łamach serwisów różnych i różniastych.

Big Sky serial 2020

Premiera dnia: “Big Sky” od dziś na ABC

psychika mordercy film dokumentalny dorothy lewis hbo go

Premiera dnia: “Psychika mordercy” na HBO GO