Netflix wyhamował w Stanach Zjednoczonych i chociaż na świecie cieszy się olbrzymią popularnością, to w domu tak nasycił rynek, że zyskuje mniej widzów niż HBO Max, Hulu, CBS All Access i Disney Plus.
Branża mediów strumieniujących w Stanach Zjednoczonych wyhamowała w trzecim kwartale 2020 roku. Serwisy dodały 9 milionów nowych subskrybentów. To mniej niż w drugim kwartale, który przyniósł aż 16 milionów subskrypcji. Jednak to nadal świetny wynik, gdyż w trzecim kwartale 2019 roku serwisom strumieniującym w tym kraju przybyło zaledwie 2 miliony abonentów.
HBO Max królowało w trzecim kwartale
Największym zwycięzcą trzeciego kwartału jest HBO. Firma, która niedawno debiutowała z serwisem HBO Max, zyskała w rodzimym kraju 1,7 subskrybentów. Na drugim miejscu znalazło się Hulu, które zyskało 1,1 milion subskrybentów. Podium zamyka serwis CBS All Access, który w przyszłym roku zmieni nazwę na Paramount Plus – 900 tysięcy subskrybentów. Dalej znalazł się Disney Plus z 250 tysiącami nowych subskrybentów. Z kolei Netflix dorzucił około 200 tysięcy subskrybentów.
Ostatni serwis ma najciężej, gdyż jest najpopularniejszy w Stanach Zjednoczonych, a przez to najbardziej nasycił sobą rynek. Kolejne wzrosty w domu będą tylko cięższe. Również nie bez znaczenia są rokroczne podwyżki ceny dostępu do serwisu.
⚡ PRZECZYTAJ: AMC Plus – sprawdźcie nowy serwis strumieniujący
Firma analityczna UBS Evidence Lab spodziewa się, że liczba nowych abonentów w czwartym kwartale będzie jeszcze mniejsza i serwisy zgromadzą ponad 6 milionów subskrybentów.
UBS Evidence Lab oszacowało także, że obecnie gospodarstwo domowe w Stanach Zjednoczonych subskrybuje średnio 2,5 serwisy strumieniujące filmy i seriale. To niewielki wzrost w porównaniu do drugiego kwartału, kiedy to było 2,4 serwisy. Jednocześnie jest to o wiele więcej niż w trzecim kwartale 2019 roku, kiedy średnio było to 2,1 serwisy. Firma analityczna przewiduje, iż na jedno gospodarstwo domowe przypadnie trzy serwisy przed 2025 roku.
Sport ma napędzać media strumieniujące w najbliższych latach
Według analityków amerykanie są skłonni zapłacić dodatkowo za widowiska sportowe, które mają organicznie napędzać przypływ subskrypcji w kolejnych latach. Netflix zapowiedział jakiś czas temu, że nie planuje sportu na żywo. Z kolei należący do Disneya ESPN Plus specjalizuje się wyłącznie w sporcie i ma już 10,3 milionów subskrybentów. Na sport stawia również Peacock oraz Amazon Prime Video, a w przyszłości tego typu widowiska oferował będzie Paramount Plus.
Źródło: FV
Jeden komentarz