Netflix wyhamował w Stanach Zjednoczonych i chociaż na świecie cieszy się olbrzymią popularnością, to w domu tak nasycił rynek, że zyskuje mniej widzów niż HBO Max, Hulu, CBS All Access i Disney Plus.
Branża mediów strumieniujących w Stanach Zjednoczonych wyhamowała w trzecim kwartale 2020 roku. Serwisy dodały 9 milionów nowych subskrybentów. To mniej niż w drugim kwartale, który przyniósł aż 16 milionów subskrypcji. Jednak to nadal świetny wynik, gdyż w trzecim kwartale 2019 roku serwisom strumieniującym w tym kraju przybyło zaledwie 2 miliony abonentów.
HBO Max królowało w trzecim kwartale
Największym zwycięzcą trzeciego kwartału jest HBO. Firma, która niedawno debiutowała z serwisem HBO Max, zyskała w rodzimym kraju 1,7 subskrybentów. Na drugim miejscu znalazło się Hulu, które zyskało 1,1 milion subskrybentów. Podium zamyka serwis CBS All Access, który w przyszłym roku zmieni nazwę na Paramount Plus – 900 tysięcy subskrybentów. Dalej znalazł się Disney Plus z 250 tysiącami nowych subskrybentów. Z kolei Netflix dorzucił około 200 tysięcy subskrybentów.
Ostatni serwis ma najciężej, gdyż jest najpopularniejszy w Stanach Zjednoczonych, a przez to najbardziej nasycił sobą rynek. Kolejne wzrosty w domu będą tylko cięższe. Również nie bez znaczenia są rokroczne podwyżki ceny dostępu do serwisu.
⚡ PRZECZYTAJ: AMC Plus – sprawdźcie nowy serwis strumieniujący
Firma analityczna UBS Evidence Lab spodziewa się, że liczba nowych abonentów w czwartym kwartale będzie jeszcze mniejsza i serwisy zgromadzą ponad 6 milionów subskrybentów.
UBS Evidence Lab oszacowało także, że obecnie gospodarstwo domowe w Stanach Zjednoczonych subskrybuje średnio 2,5 serwisy strumieniujące filmy i seriale. To niewielki wzrost w porównaniu do drugiego kwartału, kiedy to było 2,4 serwisy. Jednocześnie jest to o wiele więcej niż w trzecim kwartale 2019 roku, kiedy średnio było to 2,1 serwisy. Firma analityczna przewiduje, iż na jedno gospodarstwo domowe przypadnie trzy serwisy przed 2025 roku.
Sport ma napędzać media strumieniujące w najbliższych latach
Według analityków amerykanie są skłonni zapłacić dodatkowo za widowiska sportowe, które mają organicznie napędzać przypływ subskrypcji w kolejnych latach. Netflix zapowiedział jakiś czas temu, że nie planuje sportu na żywo. Z kolei należący do Disneya ESPN Plus specjalizuje się wyłącznie w sporcie i ma już 10,3 milionów subskrybentów. Na sport stawia również Peacock oraz Amazon Prime Video, a w przyszłości tego typu widowiska oferował będzie Paramount Plus.
Źródło: FV
Niech w końcu wchodzą do Polski, bo HBO GO technicznie to jakiś blamaż.
Na co oni czekają? Disney wchodzi na kolejne rynki a oni stoją w miejscu.
Mają jedne z najlepszych produkcji, jak nie najlepsze ale oglądanie na tej platformie HBO GO to zaczyna już wkurzać.
Już nie wspomnę, że przespali i nie ma ich Max na PS5.(może kiedyś będzie??)
Wiem, że HBO Max to też brak HDR czy Dolby Atmos (to drugie mam gdzieś, bo Atmos musi mieć głośniki w suficie aby uzyskać w pełni jego atuty. Inaczej to pseudo Atmos). Ale mają nową platformę, nowy wygląd, bitrate nawet wyższy jak Netflix i dźwięk 5.1
A to już krok milowy do obecnej platformy, którą przez swoją głównie przestarzałość ma w Polsce taką popularność jaką ma.
A wystarczy nowa platforma i hasło “Najlepsze produkcje w najlepszej jakości” I od razu większa popularność i większy komfort oglądania.