Dlaczego w ogóle warto zastanawiać się, jak zrobić mailing, który realnie pomoże Ci budować relacje z potencjalnymi klientami? Odpowiedź jest w liczbach. Litmus donosi, że zwrot z inwestycji w e-mail marketing wynosi 36:1. Mało tego, zdecydowana większość klientów zagląda na swoją pocztę codziennie. Za sprawą newslettera zyskujesz więc do nich bezpośredni dostęp. Tylko jak przygotować mailing, wysyłanie newslettera, żeby faktycznie Twoje wiadomości robiły robotę? Na tym właśnie się skupimy.
Jak stworzyć mailing?
Pamiętaj, aby korzystać z różnych form komunikacji z potencjalnymi klientami. Firma marketingowa jest w stanie zaprojektować dla Twojej firmy kompletny lejek sprzedażowy, z uwzględnieniem mailingu.
Wracając do tematu artykułu, jak zrobić newsletter i co w nim zawrzeć?
Skup się na trzech głównych filarach e-mail marketingu:
- dostarczalności,
- treściach,
- regularności.
Aby Twoje wiadomości zostały odczytane, muszą najpierw dotrzeć do adresata.
Musisz wiedzieć, jak stworzyć newsletter, żeby docierał do skrzynek potencjalnych klientów i to nie do spamu czy folderu z promocjami. Tam prawie nikt nie zagląda! Jeśli już to po to, żeby usunąć stamtąd wiadomości.
Wybierz odpowiednie narzędzie do wysyłki i zadbaj o swoją reputację nadawcy. Wykorzystuj weryfikację double opt-in, aby mieć pewność, że Twoje wiadomości są chciane.
Zapewnij też możliwość łatwej rezygnacji z newslettera lub dostosowania ustawień. Umieszczaj linki do tych działań w każdej wiadomości.
Unikaj wyrażeń, które uruchamiają filtry antyspamowe w skrzynkach Twoich odbiorców. Przykłady? “Uwaga promocja”, “Ostatnie dni rabatu”, “Kup teraz”.
Bądź konsekwentny w wysyłce newslettera. Nie można wysyłać wiadomości tylko wtedy, gdy chce się coś sprzedać. Wysyłaj wiadomości regularnie oferując również wartościowe informacje i budując relacje z klientami.
Co jest jedną z zalet używania szablonów w kampaniach marketingu e-mailowego?
Żeby było jasne, korzystanie z tego samego szablonu w każdej wysłanej wiadomości nie jest dobrym rozwiązaniem.
Im bardziej Twój newsletter będzie przypominał wiadomość do znajomego, tym lepiej.
Jednak opracowanie z góry układu różnych typów wiadomości usprawnia tworzenie newslettera.
Jak napisać newsletter?
Nie przejmuj się zbytnio małymi szczegółami dotyczącymi długości wiadomości czy najlepszego dnia na wysyłkę. To może mieć znaczenie, ale najbardziej liczy się wartość, jaką Twój mailing dostarcza adresatom.
Uwierz, że na dobre newslettery odbiorcy czekają z niecierpliwością.
Najważniejsza jest precyzja. Zamiast wysyłania ogólnych wiadomości, staraj się je dostosować do potrzeb odbiorcy.
Czy klient dał zgodę na otrzymywanie newslettera? Czy treść e-maila odpowiada na jego pytania i potrzeby? Bez odpowiedzi na te pytania, Twoje maile mogą okazać się niepożądane i nieskuteczne.
Personalizuj swoje wiadomości. Umieszczaj tagi, na przykład imię, lokalizację, ostatnio zakupiony produkt i inne, które dają od razu poczucie, że wiadomość została napisana specjalnie z myślą o konkretnym adresacie.
“Cześć Piotr!” działa zazwyczaj lepiej niż po prostu: “Cześć!”.
Pamiętaj o tworzeniu jak najbardziej atrakcyjnych tematów wiadomości. Czasem warto traktować je jak reklamy – mają przyciągnąć uwagę i zainteresowanie. Unikaj jednak typowo promocyjnego żargonu.
Dobry temat wiadomości to taki, który łączy w sobie: konkretność, użyteczność, unikalność i pilność. Czy ktoś będzie chciał przeczytać Twoje wiadomości, jeśli będą wartościowe, spełniają jego potrzeby, są oryginalne i nie można ich przegapić? Tak!
Podsumowanie
Dzięki odpowiedniej strategii e-mail marketingowej, nie tylko zwiększysz zasięg swojej firmy, ale także efektywnie pokażesz swoje produkty lub usługi w miejscu pozbawionym rozpraszaczy.
W innych miejscach sieci, np. na portalach społecznościowych, reklamach internetowych czy w wyszukiwarce Google musisz walczyć z całą masą innych bodźców. Słodkich kotków, znajomych, innych reklamodawców.
Tworzenie newsletterów i prowadzenie efektywnych kampanii e-mailowej nie jest łatwe, ale z odpowiednimi narzędziami i strategią możesz odnieść sukces. Pamiętaj tylko, aby zawsze dostarczać adresatom wartość. To oni są najważniejsi.