Z działań marketingowych korzystają obecnie wszystkie branże. Dbanie o swój wizerunek i komunikację z konsumentami docenia coraz więcej firm, którym zależy na rozwoju swojej działalności. Skuteczne prowadzenie takich zadań zależy w dużej mierze od dobrej znajomości kultury. Dlaczego się tak dzieje? Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem swojej kariery i dlaczego fani kultury tak często rozpoczynają karierę w marketingu, reklamie lub PR?
Zainteresowanie kulturą a działanie w branży
Do realizacji wyznaczonych celów marketingowych coraz ważniejsza staje się znajomość kultury i szybko zmieniających się trendów. Po taką strategię sięgają największe marki światowe, które stale pracują nad utrzymaniem popularności i walczą o przychylność obserwatorów w mediach społecznościowych, dzięki czemu mogą spodziewać się lepszych wyników sprzedażowych. Nawiązując do bieżących wydarzeń oraz zjawisk w kulturze, można w łatwy sposób trafić ze swoim produktem lub usługą do większego grona odbiorców.
Jednym z najskuteczniejszych narzędzi jest korzystanie z RTM (ang. Real Time Marketing), który polega na szybkim reagowaniu na zdarzenie, które zyskuje w czasie rzeczywistym na popularności. Z tego powodu na stanowiska związane z szeroko pojętym marketingiem, reklamą i PR chętniej przyjmuje się kandydatów, którzy czynnie śledzą popkulturę i mogą pochwalić się wiedzą na temat sztuki, filmów, literatury i wszystkiego innego, co składa się na kulturę. Zainteresowanie marką łatwiej jest zwiększać dzięki nawiązywaniu w swoich treściach do kultowych postaci, motywów czy wydarzeń, które zna większość społeczeństwa. Miłośnicy kultury z pewnością docenią takie stanowiska, dzięki którym będą mogli łączyć swoje prywatne zainteresowania z pracą. To świetna szansa na zapoznanie się mechanizmami, które napędzają świat, z którym codziennie mają styczność.
Kto znajdzie tam pracę?
Poza byciem obeznanym w świecie kultury bardzo przydatna jest znajomość angielskiego. W marketingu nie ma dnia, kiedy nie trzeba korzystać z narzędzi czy terminów pochodzących z tego języka. Choć nie zawsze wymaga się wyższego wykształcenia od kandydatów, z całą pewnością warto mieć ukończone odpowiednie kursy. Oczywiście na szybsze znalezienie pracy mogą liczyć absolwenci studiów związanych z marketingiem, zarządzaniem i reklamą, jednak rekruter przychylniej rozpatrzy aplikację osoby, której udało się już zdobyć doświadczenie w branży.
Poza tym ważna jest kreatywność, komunikatywność i otwartość na zawieranie znajomości, ponieważ różne obowiązki opierają się często na współpracy między działami firmy, a nawet innymi przedsiębiorstwami. Dodatkowo należy liczyć się z dużą dyspozycyjnością – szczególnie w przypadku pracy na stanowisku PR, dlatego że w sytuacjach kryzysowych liczy się przede wszystkim czas reakcji. Im dłużej odbiorcy są zmuszeni czekać na uzyskanie odpowiedzi czy wyjaśnienia, tym większa szansa na odwrócenie się od marki.
Wybrane stanowiska – gdzie aplikować?
Na rynku pracy można znaleźć mnóstwo ogłoszeń związanych z zatrudnieniem nie tylko w agencjach marketingowych, ale także w przedsiębiorstwach, które poszukują własnych specjalistów. Z szerokim wyborem ofert pracy warto zapoznać się na stronie https://www.gowork.pl/praca/marketing-reklama-pr;b. Miłośnicy kultury powinni zwrócić uwagę szczególnie na pracę w marketingu internetowym na stanowiskach takich jak social media manager, content marketing manager czy copywriter. Planowanie i tworzenie treści na bazie swojej wiedzy stanie się tam głównym obowiązkiem, co będzie wiązać ze skuteczniejszymi wynikami ich kampanii.
Od czego zacząć poszukiwania pracy?
Gromadząc informacje na temat wybranego stanowiska, nie można zapomnieć o zapoznaniu się także z jego mniej pozytywną stroną. Kiedy dowiemy się o wyzwaniach i trudnościach, które mogą nas czekać, podejmiemy świadomą decyzję, dzięki czemu istnieje mniejsze ryzyko jej żałowania. Co ważne, rozwój branży wpłynął na możliwość uzyskania zatrudnienia nie tylko w dużych miastach, ale także w tych mniejszych jak Chojnice, gdzie poszukiwani są specjaliści ds. PR, reklamy, sprzedaży i marketingu. Z poszczególnymi warunkami pracy można zapoznać się na stronie https://www.gowork.pl/praca/chojnice;l. Porównując oferty z pomocą GoWork, warto wybrać przy wyszukiwaniu rodzaj umowy, wymiar etatu oraz tryb pracy, który najbardziej nas interesuje. W ten sposób szybciej znajdziemy odpowiadające nam warunki.