Małe kino w małej miejscowości — jak otworzyć?
in

Małe kino w małej miejscowości — jak otworzyć?

Otworzenie własnego kina jest marzeniem wielu przedsiębiorców. Dlatego też każdego roku powstaje coraz więcej małych kin zlokalizowanych w niewielkich miejscowościach. Poradzenie sobie z procesem inwestycyjnym, logistycznym, sprzedażowym i reklamowym to jednak nie lada wyzwanie. Z drugiej strony, otworzenie własnego lokalnego kina społecznościowego w dobie dostępnych na rynku narzędzi i możliwości, może być łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Co warto na ten temat wiedzieć?

Kino w przytulnej i domowej atmosferze — krok po kroku

Małe i kameralne kina cieszą się coraz większą popularnością wśród widzów. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu niewielkie salki multimedialne wyświetlające kinowe produkcje znajdowały się w większości małych miasteczek, a nawet na wsiach. Moda ta stopniowo wraca do Polski, dlatego też wielu przedsiębiorców decyduje się w nią zainwestować — dobrym przykładem jest, chociażby projekt pt. Kino za Rogiem. Takie obiekty są tanie w utrzymaniu i oferują bilety w korzystniejszej cenie niż te sprzedawane przez duże kina, będące częścią globalnych korporacji. 

Do założenia małego kina potrzeba przede wszystkim przestrzeni, zasilania, sprzętu i szybkiego łącza internetowego. Sala powinna mieć od 30 do 120 kwadratowych i wysokość przynajmniej 3 metrów. Do tego sprzęt multimedialny, zapewnienie właściwej akustyki, izolacji dźwiękowej, wentylacji, klimatyzacji i nie tylko. Kluczowe staje się zagwarantowane zasilania 230 V i połączenia internetowego o minimalnej prędkości 5 Mb/s. Kino musi posiadać też systemu płynnego ściemniania oświetlenia, system głośników i amplituner, projektor generujący obraz w wysokiej jakości (przynajmniej Full HD), dedykowany serwer, na którym przechowywane są filmy itd. Taka inwestycja to w zależności od potrzeb koszt do nawet 100 tysięcy złotych. 

Warto dodać, że obiekt sali kinowej musi spełniać wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Kluczowy jest też wybór wyświetlanych filmów — w tym celu warto przeprowadzić ankietę na portalach społecznościowych wśród widzów. Obiekt musi też posiadać toaletę i szatnię. Opcjonalnie można zainwestować w niewielką kawiarnię lub restaurację. 

Sprzedaż biletów a zwrot inwestycji 

Po przygotowaniu sali kinowej należy przystąpić do sprzedaży biletów. Warto wówczas wykorzystać szereg innowacyjnych narzędzi, które z pewnością pomogą w szybszym zwróceniu kosztów inwestycyjnych. Mowa o platformie Ekobilet (https://ekobilet.pl/), która umożliwia stworzenie własnego wydarzenia, a następnie sprzedaż biletów przez Internet. Wystarczy zarejestrować się na stronie, podpisać umowę i uruchomić sprzedaż biletów. 

Co więcej, Ekobilet udostępnia przedsiębiorcom nowoczesne narzędzia ułatwiające docieranie do klientów i oferuje wsparcie w promocji. Na platformie możemy generować kody zniżkowe, kupony i rabaty. Sprzedane bilety automatycznie są wysyłane na telefony i adresy e-mail uczestników. Nie trzeba tutaj inwestować w żaden dodatkowy sprzęt — drukarka biletowa jest wysyłana do klienta po wyborze odpowiadającego mu pakietu usług. 

Dodaj nas do ulubionych

Jeśli chcecie być na bieżąco, możecie śledzić nasz Facebook, Twitter, Reddit bądź Instagram. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. Piszcie na [email protected], gdybyście mieli jakieś pytania lub sugestie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

depeche mode bilety koncert polska 2023

Koncert Depeche Mode Polska

pendrive z logo firmy 2023

Jak wybrać pendrive z logo do promocji firmy?