Otworzenie własnego kina jest marzeniem wielu przedsiębiorców. Dlatego też każdego roku powstaje coraz więcej małych kin zlokalizowanych w niewielkich miejscowościach. Poradzenie sobie z procesem inwestycyjnym, logistycznym, sprzedażowym i reklamowym to jednak nie lada wyzwanie. Z drugiej strony, otworzenie własnego lokalnego kina społecznościowego w dobie dostępnych na rynku narzędzi i możliwości, może być łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Co warto na ten temat wiedzieć?
Kino w przytulnej i domowej atmosferze — krok po kroku
Małe i kameralne kina cieszą się coraz większą popularnością wśród widzów. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu niewielkie salki multimedialne wyświetlające kinowe produkcje znajdowały się w większości małych miasteczek, a nawet na wsiach. Moda ta stopniowo wraca do Polski, dlatego też wielu przedsiębiorców decyduje się w nią zainwestować — dobrym przykładem jest, chociażby projekt pt. Kino za Rogiem. Takie obiekty są tanie w utrzymaniu i oferują bilety w korzystniejszej cenie niż te sprzedawane przez duże kina, będące częścią globalnych korporacji.
Do założenia małego kina potrzeba przede wszystkim przestrzeni, zasilania, sprzętu i szybkiego łącza internetowego. Sala powinna mieć od 30 do 120 kwadratowych i wysokość przynajmniej 3 metrów. Do tego sprzęt multimedialny, zapewnienie właściwej akustyki, izolacji dźwiękowej, wentylacji, klimatyzacji i nie tylko. Kluczowe staje się zagwarantowane zasilania 230 V i połączenia internetowego o minimalnej prędkości 5 Mb/s. Kino musi posiadać też systemu płynnego ściemniania oświetlenia, system głośników i amplituner, projektor generujący obraz w wysokiej jakości (przynajmniej Full HD), dedykowany serwer, na którym przechowywane są filmy itd. Taka inwestycja to w zależności od potrzeb koszt do nawet 100 tysięcy złotych.
Warto dodać, że obiekt sali kinowej musi spełniać wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Kluczowy jest też wybór wyświetlanych filmów — w tym celu warto przeprowadzić ankietę na portalach społecznościowych wśród widzów. Obiekt musi też posiadać toaletę i szatnię. Opcjonalnie można zainwestować w niewielką kawiarnię lub restaurację.
Sprzedaż biletów a zwrot inwestycji
Po przygotowaniu sali kinowej należy przystąpić do sprzedaży biletów. Warto wówczas wykorzystać szereg innowacyjnych narzędzi, które z pewnością pomogą w szybszym zwróceniu kosztów inwestycyjnych. Mowa o platformie Ekobilet (https://ekobilet.pl/), która umożliwia stworzenie własnego wydarzenia, a następnie sprzedaż biletów przez Internet. Wystarczy zarejestrować się na stronie, podpisać umowę i uruchomić sprzedaż biletów.
Co więcej, Ekobilet udostępnia przedsiębiorcom nowoczesne narzędzia ułatwiające docieranie do klientów i oferuje wsparcie w promocji. Na platformie możemy generować kody zniżkowe, kupony i rabaty. Sprzedane bilety automatycznie są wysyłane na telefony i adresy e-mail uczestników. Nie trzeba tutaj inwestować w żaden dodatkowy sprzęt — drukarka biletowa jest wysyłana do klienta po wyborze odpowiadającego mu pakietu usług.