Netflix i Disney+ tym razem przegrały z Prime Video w konkurencji na najpopularniejszy serial.
CZYTAJ WIĘCEJ O:
KOŁO CZASU / PRIME VIDEO
Parrot Analytics podsumowało tydzień i wyłoniło najpopularniejszy serial w Stanach Zjednoczonych. Okazuje się, że w wyścigu o bycie najpopularniejszym poległ zarówno Netflix ze swoim “Domem z papieru”, jak i Disney+ z “Hawkeyem”.
Najpopularniejszym serialem pomiędzy 4 a 10 grudnia 2021 roku okazało się “Koło czasu”. Serial fantasy dostępny w serwisie Prime Video był 41,7 razy popularniejszy niż przeciętna produkcja. Niewiele, ale jednak niżej uplasowała się finałowa odsłona heistowego “Domu z papieru”, która okazała się 40,2 razy popularniejsza od przeciętnego widowiska. Podium zamknął serial superbohaterski od Disney+, czyli marvelowski “Hawkeye”.
“Koło czasu” nie jest jedyną produkcją od Prime Video, która znalazła się w pierwszej dziesiątce. Na dziewiątym miejscu znalazło się “The Expanse”. Z kolei Netflix miał w tym okresie aż pięć produkcji w pierwszej dziesiątce. Poza “Domem z papieru” na miejscu czwartym znalazło się “Arcane”, na miejscu szóstym niezatapialne “Stranger Things”, a pierwszą dziesiątkę zamknął “Wiedźmin”, który za kilka dni wraca z drugim sezonem. Również “Hawkeye” nie był jedynym przedstawicielem swojego serwisu i Disney+ może się także poszczycić “Mandalorianem” na miejscu piątym. Ponadto na miejscu szóstym znalazł się serial “Titans” od HBO Max oraz na miejscu siódmym “Ted Lasso” od Apple TV+.
Prime Video z kolejnym hitem
“Koło czasu” to opowieść inspirowana prozą Roberta Jordana, który przed śmiercią napisał jedenaście tomów powieści. Jego pracę dokończył Brandon Sanders, korzystający z notatek pozostawionych przez poprzednika. Serialowa adaptacja została dobrze przyjęta zarówno przez widzów, jak i krytyków. Widowisko na IMDB ma obecnie ocenę 7,5/10, a oceniło je już 44 tysiące widzów. Z kolei na Rotten Tomatoes 73 krytyków wystawiło pierwszemu sezonowi ocenę 7,25/10.
Okazuje się, że Prime Video kolejny raz trafiło i po “The Boys” ma następny wielki hit. To dopiero rozgrzewka przed serialową reinterpretacją “Władcy Pierścieni”, która trafi do serwisu w przyszłym roku. W międzyczasie dowiedzieliśmy się, iż serwis dostarczy sporo innych interesujących produkcji. Ruszają prace nad adaptacją serii gier “Mass Effect”; w lutym na Prime Video zadebiutuje “Reacher”, czyli serialowa wersja książek Lee Childa. Ponadto przed nami nie tylko trzeci sezon “The Boys”, ale także dwa spin-offy tego widowiska. Pierwszym będzie animowana antologia “Diabolical”, a drugim nienazwany ciągle spin-off opowiadający o młodych superbohaterach. To wszystko jest zaledwie niewielką częścią interesujących nowości, które przygotowuje dla nas serwis Prime Video.
“Koło czasu” obejrzycie w serwisie Prime Video ▶
Czy “Wiedźmin” pokona “Koło czasu”?
Jaki będzie najpopularniejszy serial bieżącego tygodnia? Ciężko powiedzieć, ale można śmiało założyć, iż “Wiedźmin” mocno podskoczy w zestawieniu i najpewniej wróci do pierwszej trójki. Jednak ciężko powiedzieć, czy już w dniu premiery będzie najpopularniejszy w rankingu. Być może pierwszą pozycję zdoła uzyskać dopiero za tydzień. Serial startuje w bardzo dobrym czasie, gdyż równie mocnych premier przed zbliżającym się weekendem nie będzie. Najnowszej części przygód Geralta z Riwii mogą zaszkodzić wyłącznie produkcje już mediach strumieniujących dostępne.
Widownia “Koła czasu” jeszcze nie będzie się wykruszała, gdyż w dniu premiery “Wiedźmina” będziemy mogli obejrzeć przedostatni odcinek pierwszej odsłony serialu. Z kolei finał sezonu przypadł na 24 grudnia 2021 roku.
Przykład serialu od Prime Video pokazuje, że wypuszczanie jednego odcinka tygodniowo sprawia, iż produkcje mogą liczyć na dłuższe życie w świadomości widzów. Większość netfliksowych seriali, w tym wspomniany “Wiedźmin”, pojawia się z całym sezonem w dniu premiery. W takich warunkach ciężej o budowanie popularności.
Oglądaj serial “Wiedźmin” w serwisie Netflix ▶
INFORMACJA Parrot Analytics dostarcza cotygodniowo dziesiątkę najpopularniejszych produkcji oryginalnych z serwisów strumieniujących dostępnych w Stanach Zjednoczonych. Analiza jest oparta o autorski algorytm, który mierzy popyt na treści wideo poprzez szeroką gamę źródeł — od danych z serwisów strumieniujących poprzez aktywność w mediach społecznościowych po oceny widzów i krytyków, a także wymianę danych w sieciach peer-to-peer.
Spodziewaliście się takiego obrotu sprawy? Przed premierą “Koła czasu” najpewniej niewiele osób zakładało, że nowość od Prime Video pokona zarówno serial Marvela, jak i hitowy “Dom z papieru”. Myślicie, że “Wiedźmin” zdoła przekonać do siebie w bieżącym tygodniu więcej widzów niż konkurent? Dajcie znać w komentarzach, jakie tytuły typujecie do nadchodzącej pierwszej trójki.