Kiedy inni gonią Netflix, serwis nie ogląda się nadto na konkurencję i skupia się na podbijaniu własnych rekordów.
Netflix ma 277 milionów subskrybentów
Netflix zaszalał 18 lipca, ogłaszając globalny przyrost ponad 8 milionów subskrybentów kwartał do kwartału, kończąc z oszałamiającą liczbą 277,6 miliona subskrybentów na całym świecie! To ponad dwukrotnie więcej niż przyrost subskrybentów w ubiegłym roku o tej samej porze!
- 1,45 miliona subskrybentów w Ameryce Północnej
- 2,34 miliona w Europie i na Bliskim Wschodzie
- 1,53 miliona w Ameryce Łacińskiej
- 2,83 miliona w regionie Azji i Pacyfiku
Region Azji i Pacyfiku okazał się największym źródłem nowych subskrypcji! Pionier masowego strumieniowania rozrywki w modelu subskrypcyjnym z Los Gatos w Kalifornii odnotowała zysk netto w wysokości 2,1 miliarda dolarów. Przychody wyniosły 9,55 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o prawie 17% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
300 milionów subskrybentów w zasięgu ręki
Wszystko wskazuje na to, że serwis może przebić magiczną granicę 300 milionów subskrybentów jeszcze w 2024 roku!
Powołując się na dane dostarczone przez Nielsena, Netflix poinformował, że wygenerował więcej godzin oglądania w kategoriach filmów, seriali i licencjonowanych tytułów niż wszystkie inne serwisy streamingowe razem wzięte!
„Wyzwanie dla naszych konkurentów polega na tym, że mimo iż inwestują dużo w treści premium, generuje to relatywnie małą oglądalność w ich usługach, podczas gdy oglądalność linearna nadal spada” – oświadczył Netflix.
To nie rozrywka napędza Netflix, a Netflix napędza rozrywkę
Największym rywalem Netflixa pod względem czasu i uwagi ludzi jest nie Max czy Prime Video a YouTube — i to w pozytywnym sensie! Netflix twierdzi, że jego filmy i programy telewizyjne napędzają zaangażowanie fanów na YouTube oraz w mediach społecznościowych.
„Nasza oferta rozrywkowa zaspokaja ważne potrzeby zarówno konsumentów, jak i twórców filmów i programów, którzy potrzebują partnerów dzielących ryzyko związane z realizacją tych opowieści” – odnotowali dyrektorzy generalni. Dodali: „Patrząc w przyszłość, wierzymy, że naszą największą szansą jest zdobycie większej części tych ponad 80% czasu oglądania telewizji (głównie linearnej i streamingowej), którego ani Netflix, ani YouTube dzisiaj nie mają”.
Reklamy na Netflixie są kolejną wielką rzeczą
Firma robi stałe postępy w rozwijaniu biznesu wspieranego reklamami, z przyrostem członkostwa w tej kategorii o 34% kwartał do kwartału. Netflix buduje własną platformę technologiczną do reklam, planując jej testy w Kanadzie w 2024 roku i szerokie uruchomienie w 2025 roku!
Do tego kolorytu dochodzi sport i inne widowiska prezentowane na żywo, co może być jednym z kluczowych punktów w rozwoju oferty serwisu w przyszłości.
Chcesz być na bieżąco z nowościami i rewelacjami dotyczącymi Netflixa? Śledź serwis Popkulturyści, aby mieć najświeższe informacje o swoich ulubionych filmach, serialach i wszystkim, co dzieje się w świecie streamingowym!