Miałem napisać dziś, że wprowadzenie planu Ultra przez Netflix coraz bardziej przestaje być kwestią czy, a zaczyna się wizualizować jako kiedy i jak, a właściwie za ile.
Testy planu Ultra ruszyły również w Polsce. Akcja ma szalenie szeroko zakrojone spektrum działania. Jednak według przedstawiciela Netflixa, serwis sprawdza naszą lojalność.
O sprawie nowego planu abonamentowego Netflixa wspomniałem kilka dni temu, później zorganizowałem ankietę, w której zapytałem Was, co sądzicie o możliwości wprowadzenia drogiego planu Ultra. Wypowiedzieliście się o nim dosyć negatywnie, stwierdzając, że jeśli do zmian dojdzie, to przesiądziecie się na HBO GO.
Kolejny raz skontaktował się z nami Netflix, ponownie przesyłając oficjalny komunikat firmy. W rozmowie telefonicznej Grzegorz Kuznik porównał sytuację do przeprowadzanego jakiś czas temu testu alternatywnego wyglądu strony głównej serwisu, która ostatecznie została zarzucona. Przekrzykując mnie, twierdził, że wcale nie chodzi o podwyżkę cen, a o sprawdzenie lojalności klientów.
Osoby, które wezmą teraz plan Ultra, zostaną poinformowane, że biorą udział w teście, a ostatecznie zapłacą tyle, ile płaci się za plan Premium (52 zł).
Waszej ocenie pozostawiam czy jest to faktycznie test lojalności klientów.
W Polsce testowane są różne warianty planu Ultra. Do tej pory spotkałem się z dwoma – 63 zł…

…oraz 74 zł.

Netflixowi nieprzypadła do gustu również poniższa grafika, która według serwisu wprowadza czytelników w błąd. I faktycznie, coś w tym jest…

Czas pokaże, kto faktycznie miał, a kto nie miał racji. A może nawet to, kto mówił prawdę. Bo zarówno z prawdą, jak i racją jest tak, że nie ma jej ten, kto krzyczy najgłośniej.
Netflix nieustannie testuje nowe rozwiązania, a poszczególne próby zwykle różnią się od siebie czasem trwania. W tym przypadku testujemy różne poziomy cenowe oraz wachlarz dostępnych funkcji, by lepiej zrozumieć podejście konsumentów do oferty Netflix. Nie wszyscy użytkownicy zobaczą ten test, a część z proponowanych w nim elementów może nigdy nie zostać wprowadzona. – Komunikat Netflixa.
9 komentarze