Netflix q3 2020 raport kwartalny
"Lucyfer" (Netflix)
in

Netflix zwolnił w trzecim kwartale, ale rok do roku wciąż jest siłą natury

Netflix wystrzelił w pierwszej połowie 2020 roku jak rakieta, ale raport z trzeciego kwartału nie jest zachwycający.

W trzecim kwartale Netflix pozyskał 2,2 miliony subskrybentów, co jest wynikiem nieco poniżej oczekiwań akcjonariuszy i słabszym niż zakładały prognozy wewnętrznych analityków. Przez to gigant z Los Gatos musiał pogodzić się z tym, że akcje firmy spadły o 6% po kilku godzinach od ogłoszenia raportu.

Wcześniej analitycy Netflixa prognozowali, iż w trzecim kwartale serwisowi przybędzie 2,5 miliony subskrybentów. To i tak nieporównywalnie mniej niż 15,8 milionów w pierwszym i 10,1 milionów nowych subskrypcji w drugim kwartale 2020 roku. Poprzednie wzrosty przypisano widzom zostającym w domach w czasie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Ciekawostką jest fakt, że startujący pół roku temu serwis Quibi również celował w ten okres, by zdobyć jak najwięcej widzów, ale sytuacja na świecie nie pomogła i serwis jest właśnie zamykany.

Prosta droga po 200 milionów kont

W trzymiesięcznym okresie Netflix odnotował rok do roku wzrost przychodów o 22,7% – 6,44 miliardów dolarów. Patrząc na sytuację szerzej, można mówić o sukcesie, którego najwidoczniej giełda nie zauważyła.

30 września Netflix miał aż 195,15 milionów opłacających usługę klientów. Jest to znaczący, bo 23,3% wzrost rok do roku. Kamień milowy, którym jest przebicie się przez próg 200 milionów subskrypcji, zostanie najpewniej w tym roku osiągnięty.

Serwis nie zwalnia w przyszłym roku

Netflix zapowiedział, że pomimo pandemii w przyszłym roku wypuści jeszcze więcej produkcji oryginalnych niż w roku bieżącym. Pozostaje pytanie, jak będzie z jakością nadchodzących widowisk, gdyż serwis jest coraz częściej kojarzony z ich liczbą, nie z jakością. Niedawno dowiedzieliśmy się, że możemy nie doczekać się trzeciego sezonu jednego z największych artystycznych osiągnięć serwisu, czyli serialu “Mindhunter”.

Największym hitem serwisu w trzecim kwartale był film “The Old Guard”, który w pierwszych czterech tygodnia od premiery został odtworzony w 78 milionach gospodarstw domowych.

Źródło: Variety

Dodaj nas do ulubionych

Jeśli chcecie być na bieżąco, możecie śledzić nasz Facebook, Twitter bądź Instagram. Zachęcamy też do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. Napisz na [email protected], jeśli masz jakieś uwagi.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

crazy not insane hbo film dokumentalny

“Crazy, Not Insane” – nowy film dokumentalny HBO o seryjnych mordercach

Servant sezon 2 apple tv plus

“Servant” – Apple TV Plus zapowiada drugi sezon świetnego dreszczowca