Nadal nie zanosi się na żadne rewolucje na rynku telewizyjnym. Chociaż w tym roku wielkimi wygranymi są stacje informacyjne, których dynamika wzrostów zaskakuje, to gdy w polityce robi się ciszej, wracamy do rozrywki.
Polsat, TVP i TVN nadal dzielą i rządzą na polskim rynku telewizyjnym. Pomimo iż w pierwszym kwartale bieżącego roku największe emocje wzbudzały stacje newsowe – pierwsze miejsce w rankingu oglądalności zajął kanał TVN24, a TV Republika zyskała 3110% i wylądowała na szóstym miejscu w zestawieniu – to sytuacja wraca do dawnej normalności i chociaż nadal chętnie wybieramy programy informacyjne, to kwietniowej w pierwszej trójce znalazły się wyłącznie kanały ogólnotematyczne.
Na pierwszym miejscu uplasował się Polsat z 7,07% udziałem w rynku, ale od pozostałych dwóch konkurentów, którzy pojawili się na podium, stację dzielą mikroskopijne wartości – TVP2 wybierało 7,03% widzów, a TVN 7,01%.
Poza podium znalazł się kanał TVP1, który ma olbrzymie problemy, by wrócić na pozycję lidera, którą okupował niemal bez przerwy przez lata – dowiadujemy się z zestawienia przygotowanego przez Wirtualne Media na podstawie danych dostarczonych przez Nielsena.
Warto nadmienić, że wśród kanałów newsowych nadal świetnie radzi sobie TVN24 z udziałem 6,05% i piątym miejscem w rankingu. Nadal mocno trzyma się błyskawicznie zyskująca na popularności TV Republika z 3,04% udziałem w rynku. Daleko za informacyjnymi konkurentami jest Polsat News (1,57%) i ciągle niemogące wydostać się z dołka TVP Info (1,2%). Pierwszą dwudziestkę wśród kanałów newsowych zamykają polsatowskie Wydarzenia 24 z ,92% udziału w rynku telewizyjnym.