Paramount Global to kolejna z firm, która z coraz większymi sukcesami konkuruje z Netflixem i Disneyem. Serwisy Paramount+ i Showtime mają już 62 miliony subskrybentów.
Paramount Global to jedna z największych firm ze Stanów Zjednoczonych, która oferuje treści wideo w modelu subskrypcyjnym. Duża w tym zasługa seriali “Halo”, a wcześniej “1883”, które zasiliły bibliotekę serwisu Paramount+. Pierwszy spotkał się z wielkim zainteresowaniem, a drugi został ciepło przyjęty przez widownię i krytyków. To w Stanach Zjednoczonych, a na świecie wielkim hitem okazało się reality show “Acapulco Shore”.
Depp kontra Heard
Paramount+ zyskuje użytkowników, kiedy traci ich Netflix
Branża mediów strumieniujących zmienia się na naszych oczach coraz radykalniej. Różnica między serwisami Disneya (Disney+, Hulu, ESPN+ i Star+) topnieje szybciej niż lodowce wskutek ocieplenia klimatu. Ostatnio Disney podawał, że ma 196,4 milionów widzów opłacających usługi należące do firmy. Z kolei Netflix podał, iż stracił 200 tysięcy widzów i ma ich obecnie 221,6 milionów. Firma przewiduje, iż w bieżącym kwartale może stracić kolejne 2 miliony, a Disney będzie na razie tylko zyskiwał, chociażby przez dalszą ekspansję międzynarodową. W czerwcu serwis startuje wreszcie w Polsce.
Wygląda na to, że w tym roku to Disney będzie największą firmą, kiedy mowa o liczbie subskrybentów. Netflix będzie musiał pocieszyć się drugą pozycją.
Dalej mamy Amazon, do którego Prime Video ma dostęp około 175 milionów osób. Poza podium, na czwartej pozycji znalazło się Warner Bros. Discovery, które ma przynajmniej 97,8 milionów subskrybentów zgromadzonych wokół usług Discovery+ oraz HBO Max. Do tej liczby należałoby dodać również wyniki mniejszych usług jak Player oraz TVN24 GO w Polsce czy Joyn w Niemczech, ale twardych danych dotyczących wszystkich serwisów nie znamy. Jednak z daleko idącą pewnością można założyć, iż w sumie firma ma ponad 100 milionów użytkowników skupionych wokół wszystkich usług.
Paramount Global za Warner Bros. Discovery
Piątą firmą nie jest potężny Comcast ze swoim Peacockiem zarządzanym przez NBCUniversal i usługami spod parasola Sky Group. Lepiej radzi sobie Paramount Global. Paramount+, Showtime, Noggin, BET+ i kilku mniejszych usług rozsianych dookoła świata, zapewniły firmie 62 miliony użytkowników opłacających dostęp. To o 6,3 milionów więcej kwartał do kwartału.
KRRiT oznacza serwisy strumieniujące
Największy w portfolio jest Paramount+, którego wzrost w lwiej części przyczynił się do przyrostu bazy subskrypcyjnej. Usługa ma już 39,6 milionów użytkowników. Ostatni kwartał przyniósł 6,8 milionów widzów opłacających dostęp do serwisu.
Wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie strata użytkowników w pozostałych serwisach, która wyniosła około 500 tysięcy. Dlatego firma obecnie rozważa integrację usług. Do tej pory można było opłacać pakiet złożony z Paramount+ i Showtime.
Ponadto w portfolio Paramount Global znajduje się serwis Pluto TV, z którego widzowie mogą korzystać za darmo. Usługa ma prawie 68 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
“Batman” na HBO Max
Paramount Global podał, iż przychody z mediów strumieniujących wzrosły w pierwszym kwartale o 82% rok do roku. Przy czym przychody ze subskrypcji wzrosły o 95%. Z kolei wpływy z tytułu sprzedaży reklam wzrosły o 59%. Jednak w całym kwartale firma odnotowała spadek wpływów. Korporacja, która powstała z połączenia CBS Corporation z Viacom działa także między innymi w branży telewizyjnej, kinowej czy produkcyjnej.
W Polsce SkyShowtime zamiast Paramount+
W Polsce Paramount Global nie planuje startować ze swoim flagowym serwisem. Zamiast tego zaproponuje naszym widzom usługę SkyShowtime, która powstaje jako joint venture z Comcastem.