The Grand Tour wiedzie samotnicze życie w zestawieniu najchętniej oglądanych programów przeznaczonych na platformy SVOD. Obok Star Trek: Discovery od CBS All Access i Netflixa, jest to jedyna produkcja w top 10, której widzowie w USA nie mogą obejrzeć na Netfliksie.
Jednak zeszłotygodniowy lider pozostaje na miejscu pierwszym. Na wspomniany Star Trek: Discovery nie ma mocnych od tygodni. Serial produkowany przez CBS All Access i współfinansowany przez Netflixa właśnie zamknął premierowy sezon, więc w najbliższym czasie możemy się spodziewać zmiany na pozycji lidera.
Solidnie radzi sobie również Stranger Things. Serial miał premierę wiele miesięcy temu, ale ciągle jest chętnie oglądany i utrzymuje się na drugim miejscu.
Motoryzacyjna superprodukcja Amazonu okazała się strzałem w dziesiątkę, bo kilkaset milionów dolarów wydanych na to widowisko przyciąga sporo widzów. The Grand Tour to jedyna pozycja skierowana stricte na streaming, która skacze w zestawieniu, a nie pochodzi od Netflixa. W tym tygodniu wreszcie stanęła na podium. Zapewne był to efekt finalnego odcinka specjalnego. I bardzo dobrze. Miejmy nadzieję, a właściwie już wiemy, że Amazon coraz śmielej sobie poczyna i pakuje miliardy dolarów w Amazon Prime Video oraz Amazon Studios. Oznacza to więcej treści dla widzów, oczekujących alternatywy dla Netflixa oraz HBO. Teraz tylko czekać aż Amazon zacznie traktować nasz kraj, jako rynek, o który warto dbać. Bo ich dotychczasowa polityka wobec nas, sprowadzała się do dostarczania półproduktu.
Z podium pożegnał się Modyfikowany węgiel, a zaraz pod nim znalazło się Czarne lustro, które zamyka pierwszą piątkę seriali skierowanych na SVOD.
A jak radzi sobie streaming w starciu z klasyczną telewizją? Znośnie. Tam również króluje Star Trek: Discovery, a później długo, długo nic…
Drugie miejsce należy do niezatapialnego The Walking Dead od AMC. Na znaczeniu zyskuje South Park, który przeskoczył Chirurgów. Jednak nie jest to jedyna animacja, radząca sobie w starciu z produkcjami aktorskimi. SpongeBob Kanciastoporty zajął miejsce piąte.
Dane pochodzą od firmy badawczej Parrot Analytics, która mierzy popyt na seriale, uwzględniając wiele platform i sposobów na konsumowanie treści – źródła legalne, nielegalne, opinie fanów oraz krytyków, a także ruch w sieciach społecznościowych.
Źródło: Parrot Analytics