in

Nike i reklama Dream Crazy, która wywołała burzę w Stanach Zjednoczonych

Colin Kaepernick w reklamie Nike Dream Crazy (źródło: Nike)

Są reklamy i Reklamy. Najnowszy spot promocyjny firmy Nike jest czymś więcej niż tylko prezentacją marki. To małe widowisko wywołało burzę wśród opinii publicznej w Stanach Zjednoczonych.

Reklama Nike Dream Crazy przeszła jak burza. Obecnie jest na językach wszystkich liczących się serwisów informacyjnych. Wystarczyły 2 minuty i 5 sekund, żeby kolejny raz podzielić ten olbrzymi kraj na dwa obozy.

Twarzą Dream Crazy został Colin Kaepernick. Słynny zawodnik NFL nieraz uderzał w czułe punkty amerykanów. Prawda jest taka, że prawicowcy są bardziej niezadowoleni z tego, kto jest głosem Nike, a nie ze względu na samą reklamę. Colin Kaepernick wyznaje pewne zasady i był nieugięty tak na boisku, jak i poza nim. Dał się poznać jako wielki przeciwnik policji nadużywającej przemocy, szczególnie wobec Afroamerykanów.

Włączył się przede wszystkim w sprawę piętrzących się nierówności społecznych, które obecnie nieprzyjemnie trawią tamtejsze społeczeństwo. Jednak nie poprzez bezpośredni atak, a przez pozytywny przekaz lub protestowanie przeciwko niewłaściwym zachowaniom. Jego słynne zignorowanie hymnu państwowego przeszło do historii.

Tym samym reklama Nike wzbudza tyle zachwytu, ile sprzeciwu. Jedni udostępniają ją jak szaleni, dzięki czemu w dobę dorobiła się milionów wyświetleń na YouTube. Inni przesyłają do mediów społecznościowych nagrania, na których palą produkty firmy.

Co ciekawe, przekaz reklamy jest dosyć prosty i sprowadza się do tego, żeby bez względu na to, skąd się jest, kim się jest, mierzyć wysoko – mimo ograniczeń i barier. Jeśli takie coś boli amerykanów obstających przy republikańskich wartościach, to znaczy, że w Stanach Zjednoczonych rzeczy idą w bardzo złym kierunku. Szczególnie w momencie, w którym tamtejszego prezydenta nie oburza marsz neonazistów, a wysyła sygnały dezaprobaty w związku z reklamą przekazującą pozytywne emocje w duchu równości.

Czy słusznym powodem jest bojkotowanie firmy z powodu tego, że na twarz kampanii wybrano osobę, która chce równego traktowania obywateli? Na to pytanie możecie odpowiedzieć w poniższej ankiecie.

Ponadto zaprezentowałem kilka reakcji na reklamę Nike Dream Crazy z największych serwisów informacyjnych w Stanach Zjednoczonych.

 

Polub nas na Facebooku

Narcos: Meksyk

Narcos: Meksyk – przygotujcie się na nowy wymiar terroru narkobiznesowego

House of Cards

House of Cards – wszystkiego najlepszego z okazji śmierci, Frank!