Pandemia koronawirusa wyniszcza rynek kinowy, ale jednocześnie nakręca biznes mediów strumieniujących oraz takich firm jak producenta urządzeń Roku.
W trzecim kwartale Roku zwiększyło bazę aktywnych użytkowników do 46 milionów. Firma, która produkuje urządzenia multimedialne oraz telewizory, zyskała w ciągu roku 13,7 milionów użytkowników. Ten wzrost przełożył się na 54% skoku transmisji strumieniowej na urządzeniach sprzedawanych przez przedsiębiorstwo.
W liście do akcjonariuszy przyznano, że “utrzymuje się niepewność spowodowana pandemią”, ale firma jest zadowolona z przebiegu dotychczasowej działalności. Szczególnie cieszy rozszerzenie zasięgu The Roku Channel do 54 milionów gospodarstw domowy w Stanach Zjednoczonych. Roku zawarło również umowę z NBCUniversal na strumieniowanie serwisu Peacock.
⚡PRZECZYTAJ: Netflix Direct – serwis startuje z własną telewizją
Przychody netto w ostatnim kwartale wzrosły o 73% do prawie 452 milionów dolarów. Firma odnotowała dochód netto w wysokości 10 centów na akcję, co jest dobrą nowiną, gdyż w tym okresie w zeszłym roku Roku miało stratę 22 centów na akcję. Ponadto po ogłoszeniu raportu akcje przedsiębiorstwa wzrosły o prawie 3%.
Wiele wskazuje na to, że w najbliższych miesiącach na filmach lepiej zarobią nie tylko serwisy strumieniujące, ale również firmy dostarczające technologie do naszych salonów. I bez większej złośliwości można stwierdzić, że obecnie kina mają mniej wspólnego z przemysłem filmowym niż producenci sof.
Źródło: THR