Roku to kolejna firma, która zyskuje na pandemii koronawirusa

Dariusz Filipek
2 min czytania

Z ostatniej chwili

Pandemia koronawirusa wyniszcza rynek kinowy, ale jednocześnie nakręca biznes mediów strumieniujących oraz takich firm jak producenta urządzeń Roku.

W trzecim kwartale Roku zwiększyło bazę aktywnych użytkowników do 46 milionów. Firma, która produkuje urządzenia multimedialne oraz telewizory, zyskała w ciągu roku 13,7 milionów użytkowników. Ten wzrost przełożył się na 54% skoku transmisji strumieniowej na urządzeniach sprzedawanych przez przedsiębiorstwo.

W liście do akcjonariuszy przyznano, że “utrzymuje się niepewność spowodowana pandemią”, ale firma jest zadowolona z przebiegu dotychczasowej działalności. Szczególnie cieszy rozszerzenie zasięgu The Roku Channel do 54 milionów gospodarstw domowy w Stanach Zjednoczonych. Roku zawarło również umowę z NBCUniversal na strumieniowanie serwisu Peacock.

⚡PRZECZYTAJ: Netflix Direct – serwis startuje z własną telewizją

Przychody netto w ostatnim kwartale wzrosły o 73% do prawie 452 milionów dolarów. Firma odnotowała dochód netto w wysokości 10 centów na akcję, co jest dobrą nowiną, gdyż w tym okresie w zeszłym roku Roku miało stratę 22 centów na akcję. Ponadto po ogłoszeniu raportu akcje przedsiębiorstwa wzrosły o prawie 3%.

Roku tv
Kiedy jedni na pandemii tracą, inni zyskują.

Wiele wskazuje na to, że w najbliższych miesiącach na filmach lepiej zarobią nie tylko serwisy strumieniujące, ale również firmy dostarczające technologie do naszych salonów. I bez większej złośliwości można stwierdzić, że obecnie kina mają mniej wspólnego z przemysłem filmowym niż producenci sof.

Źródło: THR

Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami – dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Jeśli chcecie być na bieżąco, śledźcie nas na Threads, Facebooku, Twitterze, Linkedin, Reddicie i Instagramie. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. W razie pytań lub sugestii piszcie do nas na [email protected]. Dołączcie do naszej społeczności i bądźcie zawsze na czasie z najnowszymi trendami i wydarzeniami! Nie zapomnijcie wpaść na nasz YouTube.

Podziel się artykułem
Zostaw komentarz