social media
in ,

Social media – czy warto?

Serwis WeareSocial we współpracy z Hootsuit opublikował raport, według którego ponad 59% ludzi na całym świecie korzysta z Internetu. W przeliczeniu jest to około 4,5 miliarda osób. Dokładnie tyle jest potencjalnych odbiorów publikowanych przez nas treści. W skład przysłowiowej pajęczyny, jaką jest Internet, bez wątpienia wchodzą media społecznościowe. Stoją one na szczycie piramidy medialnej. Interakcyjność i interaktywność, szybki dostęp, duży zasięg to tylko nieliczne plusy, które prawdopodobnie do tej aktywności w social mediach się przyczyniają.

Na co komu konto w social mediach?

Portale Facebook i Instagram są największymi medialnymi gigantami w zakresie mediów społecznościowych. Około 65% całej populacji to wzrokowcy, a przecież te serwisy zawierają przede wszystkim treści wizualne. Fanpage umożliwia szybki, a przede wszystkim łatwy kontakt z Klientem. Pytania mogą być zadawane niemalże bezpośrednio, w komunikatorach. Kto by pomyślał, że to właśnie w ten sposób, za pomocą podobnego do starego i dobrego komunikatora gadu-gadu będziemy ,,czatować” z gigantycznymi markami! Jedno jest pewne: media społecznościowe zmniejszają dystans pomiędzy odbiorcami a firmą.

W obrębie profilu tworzymy środowisko według własnej wizji. To przede wszystkim od nas zależy, jakie informacje tam umieścimy. Mogą to być galerie zdjęć i filmów, czy krótkie wpisy o charakterze blogowym. W prosty sposób można zachęcić do wejść na stronę, dodając odnośniki do witryny. Świetnym rozwiązaniem są także treści, które umożliwiają interakcję z Klientami i często przyczyniają się do zwiększania zasięgów, jak na przykład konkursy lub tak zwane live, czyli rozmowy na żywo.

Wybór odpowiedniego kanału komunikacji

Wielu marketingowców i przedsiębiorców zapomina, że media społecznościowe to nie tylko Facebook i Instagram. Wybór odpowiednich kanałów komunikacji powinien zależeć od rodzaju przedsiębiorstwa i grupy docelowej. Jeśli firmie zależy na budowaniu profesjonalnych kontaktów biznesowych, być może warto założyć konto na portalu LinkedIn. Tym, którym zależy na bardziej bezpośrednim kontakcie z Klientami, rekomendujemy Instagram. Uniwersalny w tym wszystkim jest Facebook, który pozwala na nieco większą elastyczność i dopasowanie komunikacji do Odbiorców. Pinterest jest idealny dla twórców i artystów, ale również branży gastronomicznej, której celem jest pozyskiwanie Klientów poprzez inspirowanie. Twitter z kolei to kanał dla tych, którzy bazują na bieżących informacjach i newsach ze świata.

Celem uzyskania szybszych i lepszych efektów, komunikację w social media można wesprzeć kampaniami reklamowymi – umożliwiają one promocję przedsiębiorstwa przy stosunkowo niewielkim budżecie. W ten sposób można ukierunkować działania na aktywność pod postami, sprzedaż z katalogu czy na ogólny wzrost świadomości na temat marki.

Jak zacząć  – marketing w social media

Jeżeli potrzebujesz pomocy i w pełni profesjonalnego podejścia warto skorzystać z usług profesjonalistów. Szukaj wiarygodnej agencji Social media Katowice, która w odpowiedni sposób dobierze kanały komunikacji i doradzi, jakie treści warto publikować. Dobrze zaplanowane działania w social mediach pozwolą na skuteczną promocję przedsiębiorstwa. Potencjał tych portali jest naprawdę bardzo wielki. Z Facebooka korzysta już 16 milionów Polaków, a liczba polskich użytkowników to ponad 7,5 miliona. Warto zaznaczyć, że liczby te każdego dnia rosną i nie zanosi się na to, aby social media miało zgasić swój płomień!

Dodaj nas do ulubionych

Jeśli chcecie być na bieżąco, możecie śledzić nasz Facebook, Twitter bądź Instagram. Zachęcamy też do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. Napisz na [email protected], jeśli masz jakieś uwagi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

thor kim jest historia marvel młot

Thor – kim jest ta postać i jaka jest jej historia?

Kolekcjonerzy znaczków

Kim są nowi kolekcjonerzy znaczków?