Social media – czy warto?

Wpis partnerski
Wpis partnerski 28 wyświetleń
2 min czytania

Serwis WeareSocial we współpracy z Hootsuit opublikował raport, według którego ponad 59% ludzi na całym świecie korzysta z Internetu. W przeliczeniu jest to około 4,5 miliarda osób. Dokładnie tyle jest potencjalnych odbiorów publikowanych przez nas treści. W skład przysłowiowej pajęczyny, jaką jest Internet, bez wątpienia wchodzą media społecznościowe. Stoją one na szczycie piramidy medialnej. Interakcyjność i interaktywność, szybki dostęp, duży zasięg to tylko nieliczne plusy, które prawdopodobnie do tej aktywności w social mediach się przyczyniają.

Na co komu konto w social mediach?

Portale Facebook i Instagram są największymi medialnymi gigantami w zakresie mediów społecznościowych. Około 65% całej populacji to wzrokowcy, a przecież te serwisy zawierają przede wszystkim treści wizualne. Fanpage umożliwia szybki, a przede wszystkim łatwy kontakt z Klientem. Pytania mogą być zadawane niemalże bezpośrednio, w komunikatorach. Kto by pomyślał, że to właśnie w ten sposób, za pomocą podobnego do starego i dobrego komunikatora gadu-gadu będziemy ,,czatować” z gigantycznymi markami! Jedno jest pewne: media społecznościowe zmniejszają dystans pomiędzy odbiorcami a firmą.

W obrębie profilu tworzymy środowisko według własnej wizji. To przede wszystkim od nas zależy, jakie informacje tam umieścimy. Mogą to być galerie zdjęć i filmów, czy krótkie wpisy o charakterze blogowym. W prosty sposób można zachęcić do wejść na stronę, dodając odnośniki do witryny. Świetnym rozwiązaniem są także treści, które umożliwiają interakcję z Klientami i często przyczyniają się do zwiększania zasięgów, jak na przykład konkursy lub tak zwane live, czyli rozmowy na żywo.

Wybór odpowiedniego kanału komunikacji

Wielu marketingowców i przedsiębiorców zapomina, że media społecznościowe to nie tylko Facebook i Instagram. Wybór odpowiednich kanałów komunikacji powinien zależeć od rodzaju przedsiębiorstwa i grupy docelowej. Jeśli firmie zależy na budowaniu profesjonalnych kontaktów biznesowych, być może warto założyć konto na portalu LinkedIn. Tym, którym zależy na bardziej bezpośrednim kontakcie z Klientami, rekomendujemy Instagram. Uniwersalny w tym wszystkim jest Facebook, który pozwala na nieco większą elastyczność i dopasowanie komunikacji do Odbiorców. Pinterest jest idealny dla twórców i artystów, ale również branży gastronomicznej, której celem jest pozyskiwanie Klientów poprzez inspirowanie. Twitter z kolei to kanał dla tych, którzy bazują na bieżących informacjach i newsach ze świata.

Celem uzyskania szybszych i lepszych efektów, komunikację w social media można wesprzeć kampaniami reklamowymi – umożliwiają one promocję przedsiębiorstwa przy stosunkowo niewielkim budżecie. W ten sposób można ukierunkować działania na aktywność pod postami, sprzedaż z katalogu czy na ogólny wzrost świadomości na temat marki.

Jak zacząć  – marketing w social media

Jeżeli potrzebujesz pomocy i w pełni profesjonalnego podejścia warto skorzystać z usług profesjonalistów. Szukaj wiarygodnej agencji Social media Katowice, która w odpowiedni sposób dobierze kanały komunikacji i doradzi, jakie treści warto publikować. Dobrze zaplanowane działania w social mediach pozwolą na skuteczną promocję przedsiębiorstwa. Potencjał tych portali jest naprawdę bardzo wielki. Z Facebooka korzysta już 16 milionów Polaków, a liczba polskich użytkowników to ponad 7,5 miliona. Warto zaznaczyć, że liczby te każdego dnia rosną i nie zanosi się na to, aby social media miało zgasić swój płomień!

TEMATY:
Podziel się artykułem
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x