star serwis disney
Serwis Star od Disneya będzie konkurował z Netflixem
in

SUPER!SUPER!

Netflix będzie miał kolejnego konkurenta. Disney przygotowuje międzynarodowy serwis Star

W przyszłym roku na międzynarodowych rynkach startuje disneyowski serwis Star. Tym samym przygotujcie się na kolejną usługę oferującą filmy i seriale, która prawdopodobnie w najbliższych latach pojawi się również w Polsce.

Pod marką Star Disney planuje uruchomić nową międzynarodową platformę strumieniującą, która pełną parą wystartuje w 2021 roku. Nie znamy na razie wielu szczegółów, listy krajów ani ceny subskrypcji, ale według prezesa Disneya serwis zaoferuje treści ze stacji ABC oraz FX i wytwórni Searchlight oraz 20th Century Studios.

Biblioteka Star ma nie zawierać żadnych licencjonowanych treści, co wskazuje, iż filozofia działania usługi będzie inna niż w przypadku działającego w Stanach Zjednoczonych Hulu, które łączy filmy i seriale oryginalne z produkcjami na licencji oraz telewizją na żywo i możliwością dokupienia dodatkowych serwisów strumieniujących w ramach jednej opłaty abonamentowej. Podobny model do Star praktykuje Disney+ oraz Apple TV+.

Jest to o tyle sensowne, gdyż licencjonowanie filmów i seriali od firm trzecich staje się momentami nieopłacalne (Netflix w pewnym momencie płacił 100 milionów dolarów rocznie za możliwość pokazywania swoim widzom serialu “Przyjaciele”), a jednocześnie największe firmy z branży rozrywkowej już mają własne usługi – Comcast ma Peacock, AT&T HBO Max, a ViacomCBS posiada Showtime, CBS All Access oraz Paramount Play.

W przeciwieństwie do Disney+ oferta Star ma być skierowana do dojrzalszego widza i będzie tam mniej treści familijnych.

W dobie koronawirusa Disney trzyma się na nogach dzięki mediom strumieniującym

Więcej informacji o serwisie strumieniującym Star zostanie ogłoszonych podczas najbliższego dnia inwestorów. Wtedy również dowiemy się o aktualnych planach dotyczących innych platform Disneya – Disney+, Hulu oraz ESPN+.

Informacja o Star wypłynęła w momencie, w którym Disney osiągnął ważne kamienie milowe w zakresie strumieniowania treści. Disney+ przekroczył 60 milionów subskrybentów, a wszystkie serwisy strumieniujące Disneya mają już 100 milionów subskrybentów.

Usługi strumieniujące są obecnie jedynym jasnym punktem dla firmy, która obecnie notuje spadki niemal we wszystkich ważnych segmentach, głównie z uwagi na sytuację, która wytworzyła się w związku z pandemią koronawirusa.

Star zamiast Hulu?

Disney decyduje się rozwijać na świecie indyjską markę, którą przejął wraz zakupem większości aktywów 21st Century Fox, a nie Hulu. Według prezesa Disneya, Boba Chapeka, Star jest mocniejszą marką niż Hulu, które jest dostępne w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie nie zdradził czy Star ma zastąpić Hulu. Za kadencji Boba Igera to właśnie Hulu miało być rozwijane od 2021 roku na rynkach międzynarodowych.

Jest to o tyle dziwna sytuacja, gdyż Hulu odpowiada za takie seriale jak “Castle Rock”, “The Act”, “Małe ogniska”, “Devs”, “Opowieść podręcznej” czy “Paragraf 22”, więc przynajmniej w Europie świadomość marki amerykańskiego serwisu strumieniującego jest nieporównywalnie większa od indyjskiego serwisu Disney+ Hotstar.

Ciekawostką jest to, że serwis Disney+ Hotstar w maju miał 2020 roku 8 milionów płacących widzów, a Hulu 4 sierpnia 2020 roku 35,5 milionów subskrybentów.

Być może Disney gra bezpieczną kartą do czasu aż nie przejmie w pełni Hulu, w którym ma 67% udziału (reszta należy do Comcastu, który wciąż jest cichym partnerem w firmie). Pełną kontrolę nad serwisem Disney ma przejąć w 2024 roku.

Dodaj nas do ulubionych

Jeśli chcecie być na bieżąco, możecie śledzić nasz Facebook, Twitter bądź Instagram. Zachęcamy też do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. Napisz na [email protected], jeśli masz jakieś uwagi.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

kino mulan disney universal

Śmierć często przychodzi niepostrzeżenie, ale czasem ją wabimy, czyli rzecz o powolnym schodzeniu kin

viacomcbs showtime cbs all access serwis międzynarodowy

ViacomCBS uruchomi międzynarodowy serwis z treściami z Showtime oraz CBS All Access