star serwis disney
Serwis Star od Disneya będzie konkurował z Netflixem
in

SUPER!SUPER!

Netflix będzie miał kolejnego konkurenta. Disney przygotowuje międzynarodowy serwis Star

W przyszłym roku na międzynarodowych rynkach startuje disneyowski serwis Star. Tym samym przygotujcie się na kolejną usługę oferującą filmy i seriale, która prawdopodobnie w najbliższych latach pojawi się również w Polsce.

Pod marką Star Disney planuje uruchomić nową międzynarodową platformę strumieniującą, która pełną parą wystartuje w 2021 roku. Nie znamy na razie wielu szczegółów, listy krajów ani ceny subskrypcji, ale według prezesa Disneya serwis zaoferuje treści ze stacji ABC oraz FX i wytwórni Searchlight oraz 20th Century Studios.

Biblioteka Star ma nie zawierać żadnych licencjonowanych treści, co wskazuje, iż filozofia działania usługi będzie inna niż w przypadku działającego w Stanach Zjednoczonych Hulu, które łączy filmy i seriale oryginalne z produkcjami na licencji oraz telewizją na żywo i możliwością dokupienia dodatkowych serwisów strumieniujących w ramach jednej opłaty abonamentowej. Podobny model do Star praktykuje Disney+ oraz Apple TV+.

Jest to o tyle sensowne, gdyż licencjonowanie filmów i seriali od firm trzecich staje się momentami nieopłacalne (Netflix w pewnym momencie płacił 100 milionów dolarów rocznie za możliwość pokazywania swoim widzom serialu “Przyjaciele”), a jednocześnie największe firmy z branży rozrywkowej już mają własne usługi – Comcast ma Peacock, AT&T HBO Max, a ViacomCBS posiada Showtime, CBS All Access oraz Paramount Play.

W przeciwieństwie do Disney+ oferta Star ma być skierowana do dojrzalszego widza i będzie tam mniej treści familijnych.

W dobie koronawirusa Disney trzyma się na nogach dzięki mediom strumieniującym

Więcej informacji o serwisie strumieniującym Star zostanie ogłoszonych podczas najbliższego dnia inwestorów. Wtedy również dowiemy się o aktualnych planach dotyczących innych platform Disneya – Disney+, Hulu oraz ESPN+.

Informacja o Star wypłynęła w momencie, w którym Disney osiągnął ważne kamienie milowe w zakresie strumieniowania treści. Disney+ przekroczył 60 milionów subskrybentów, a wszystkie serwisy strumieniujące Disneya mają już 100 milionów subskrybentów.

Usługi strumieniujące są obecnie jedynym jasnym punktem dla firmy, która obecnie notuje spadki niemal we wszystkich ważnych segmentach, głównie z uwagi na sytuację, która wytworzyła się w związku z pandemią koronawirusa.

Star zamiast Hulu?

Disney decyduje się rozwijać na świecie indyjską markę, którą przejął wraz zakupem większości aktywów 21st Century Fox, a nie Hulu. Według prezesa Disneya, Boba Chapeka, Star jest mocniejszą marką niż Hulu, które jest dostępne w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie nie zdradził czy Star ma zastąpić Hulu. Za kadencji Boba Igera to właśnie Hulu miało być rozwijane od 2021 roku na rynkach międzynarodowych.

Jest to o tyle dziwna sytuacja, gdyż Hulu odpowiada za takie seriale jak “Castle Rock”, “The Act”, “Małe ogniska”, “Devs”, “Opowieść podręcznej” czy “Paragraf 22”, więc przynajmniej w Europie świadomość marki amerykańskiego serwisu strumieniującego jest nieporównywalnie większa od indyjskiego serwisu Disney+ Hotstar.

Ciekawostką jest to, że serwis Disney+ Hotstar w maju miał 2020 roku 8 milionów płacących widzów, a Hulu 4 sierpnia 2020 roku 35,5 milionów subskrybentów.

Być może Disney gra bezpieczną kartą do czasu aż nie przejmie w pełni Hulu, w którym ma 67% udziału (reszta należy do Comcastu, który wciąż jest cichym partnerem w firmie). Pełną kontrolę nad serwisem Disney ma przejąć w 2024 roku.

Znajdź nas na Facebooku

Dariusz Filipek

Napisał Dariusz Filipek

Redaktor naczelny. Przez lata nieszczęśliwie związany z e-commerce. Ogląda, czyta, słucha, pisze, rysuje, ale nie zatańczy. Publikował na łamach serwisów różnych i różniastych.

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

kino mulan disney universal

Śmierć często przychodzi niepostrzeżenie, ale czasem ją wabimy, czyli rzecz o powolnym schodzeniu kin

viacomcbs showtime cbs all access serwis międzynarodowy

ViacomCBS uruchomi międzynarodowy serwis z treściami z Showtime oraz CBS All Access