Szkolenia i kursy social media – kompendium wiedzy

Wpis partnerski
6 min czytania

Z ostatniej chwili

Prawdopodobnie jeszcze 10 lat temu mało kto się tego spodziewał, ale dziś znaczenie mediów społecznościowych jest ogromne. To platformy, które dawno przestały służyć wyłącznie do komunikacji interpersonalnej. Dziś stanowią znakomite miejsce do rozwoju i promowania marek. To właśnie dlatego szkolenia social media i specjaliści tej dziedziny są tak istotni. Dowiedz się więcej!

Social media i ich znaczenie we współczesnym świecie

Wyrażenie „social media” tłumaczy się po polsku jako media społecznościowe lub portale społecznościowe. Do tej grupy zaliczają się wszystkie witryny internetowe, które służą do wielokierunkowej komunikacji pomiędzy użytkownikami. Do najpopularniejszych social media należą:

  • Facebook – 2,7 mld użytkowników na świecie i 18 mln w Polsce,
  • YouTube – 2,3 mld użytkowników na świecie,
  • Instagram – 1,2 mld użytkowników na świecie,
  • TikTok – 700 mln użytkowników na świecie.

Niekiedy zalicza się do nich aplikacje służące stricte do bezpośredniej komunikacji, takie jak WhatsApp czy Messenger. Ponadto warto zwrócić uwagę na gromadzące być może mniej użytkowników, ale za to bardziej wyspecjalizowane portale, takie jak Twitter (służący przede wszystkim do komentowania bieżących wydarzeń, spraw społecznych, polityki) czy LinkedIn (portal dla profesjonalistów pozwalający na networking i komunikację B2B).

social media

W mediach społecznościowych dzieje się współcześnie bardzo wiele. Każdego dnia pojawia się w nich niezliczenie wiele komunikatów. Coraz częściej są one traktowane nie tyle jako narzędzie do komunikacji z bliskimi, ile jako biznes czy platforma reklamowa. Wiele osób właśnie w social media kreuje swoje marki osobiste i rozpoczyna kariery. Również rozmaite firmy, zarówno te lokalne, jak i globalne korporacje, korzystają z obecności w portalach społecznościowych, mogąc trafić bezpośrednio do klientów, kreować swój wizerunek i zaprezentować się szerszemu gronu odbiorców.

Szkolenia social media – czego uczą i dlaczego są potrzebne?

Nic więc dziwnego, że zapotrzebowanie na specjalistów od mediów społecznościowych i szkolenia social media wciąż rośnie. Istnieje wiele tematów, które mogą być interesujące i przydatne zarówno dla firm, które chcą inwestować w rozwój swoich pracowników, jak i uczestników indywidualnych, którym zależy na zdobyciu nowych umiejętności lub rozpoczęciu pracy w social media. Rozbudowaną listę szkoleń i kursów social media znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia/social-media. Kurs social media może dotyczyć na przykład:

  • tworzenia angażujących, skutecznych treści,
  • aktualnych trendów w mediach społecznościowych,
  • reklamy na konkretnej platformie lub platformach (np. Facebook Ads, YouTube Ads),
  • przygotowania i wdrażania strategii social media,
  • nowych platform (np. TikTok) i ich wykorzystania w promocji firmy,
  • budowania wizerunku i społeczności wokół marki poprzez media społecznościowe,
  • promocji firmy w kontekście social media.

Dobrze zorganizowane szkolenia social media są prowadzone przez praktyków zajmujących się tą branżą. Podają zwykle wiele przykładów i gotowych do wdrożenia receptur oraz zasad, jakimi należy się kierować. To solidna dawka wiedzy na temat tego, co się sprawdza na portalach społecznościowych, a co nie. Kurs social media może być też ogromną inspiracją do działań podejmowanych na rzecz firmy lub marki osobistej. Ponadto niejednokrotnie przekazuje wiele wiedzy marketingowej lub z zakresu PR – to z kolei bardzo przydatna baza do własnych kreatywnych pomysłów i dalszego rozwoju.

Dla kogo są szkolenia social media?

Pracę w mediach społecznościowych z całą pewnością można uznać za przyszłościową. Zainteresowanych zgłębianiem tej dziedziny jest szczególnie wiele młodych osób, które dopiero wkraczają na rynek pracy. Szkolenia social media zdecydowanie mogą im się przydać, zapewniając solidne podstawy do nauki poprzez praktykę. Na kurs social media warto jednak wysłać również pracowników, którzy odpowiadają za komunikację marki. Odpowiednio prowadzone działania na portalach mogą bowiem przynieść firmie ogromne korzyści. Z tego typu szkoleń wiele wynoszą pracownicy działów marketingu, PR czy sprzedaży. Są one bardzo przydatne również dla drobnych przedsiębiorców, którzy samodzielnie prowadzą swoje profile w mediach społecznościowych.

Co wybrać szkolenie stacjonarne czy kurs online?

Wiele osób poszukujących możliwości zdobycia nowej wiedzy oraz rozwoju osobistego i zawodowego zastanawia się, co powinni wybrać, tradycyjne szkolenia otwarte realizowane w sali szkoleniowej, a może kurs online realizowany na platformie internetowej na żywo bądź multimedialny, dający dostęp do materiałów szkoleniowych, do których możemy wracać w dogodnym terminie?

Niestety nie ma jednej odpowiedzi. Jedna i druga forma może być doskonałym wyborem. Jeśli nie dysponujemy czasem na zajęcia w sali szkoleniowej, a nasz dzień pracy jest nieregularny wybranie kursu online, w którym sami możemy zdecydować kiedy i z jaką intensywnością realizujemy poszczególne partie kursu, może być doskonałym wyborem. Jeśli jednak chcemy mieć możliwość zadawania pytań czy to trenerowi, czy też wymiany doświadczeń, dyskusji i nawiązywania kontaktów z innymi uczestnikami, powinniśmy wybrać kurs online na żywo, albo typowe szkolenie otwarte w sali szkoleniowej. Warto zdawać sobie sprawę, że kontakty biznesowe i zawodowe nawiązywane w trakcie szkoleń, kursów i konferencji często okazują się równie ważne jak wiedza i umiejętności praktyczne zdobyte w trakcie zajęć. Dotyczy to również szkoleń i kursów social media, gdyż w obszarze mediów społecznościowych trendy zmieniają się bardzo szybko, a rozbudowana sieć kontaktów zawodowych pozwala lepiej rozumieć te zmiany. Szkolenia tradycyjne wciąż uchodzą też za najefektywniejsze, gdy chcemy w krótkim czasie zdobyć nowe umiejętności.

Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami – dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Jeśli chcecie być na bieżąco, śledźcie nas na Threads, Facebooku, Twitterze, Linkedin, Reddicie i Instagramie. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. W razie pytań lub sugestii piszcie do nas na [email protected]. Dołączcie do naszej społeczności i bądźcie zawsze na czasie z najnowszymi trendami i wydarzeniami! Nie zapomnijcie wpaść na nasz YouTube.

1 komentarz