“Taniec z gwiazdami” to jeden z największych hitów ABC ostatniego dwudziestolecia. Widownia śledziła program rozrywkowy na antenie stacji od 2005 roku, jakkolwiek 31. edycję obejrzą wyłącznie subskrybenci Disney+.
“Taniec z gwiazdami” (“Dancing with the Stars”) gromadził przed ekranami miliony widzów. Rekordowy finał widowiska przypadł na trzecią edycję, kiedy przed telewizorami usiadło 27,5 milionów widzów w Stanach Zjednoczonych. Średnia widownia niektórych sezonów oscylowała w okolicy 20 milionów, więc było to jedno z najchętniej oglądanych widowisk za oceanem.
Jednak przez lata wiele się zmieniło i “Taniec z gwiazdami” najlepsze czasy ma już za sobą. Co nie znaczy, że nadal nie przyciąga tłumów. Finał 30. edycji obejrzało 5,64 milionów osób, a edycję 29. śledziło średnio 7,09 milionów widzów, co wciąż jest dobrym wynikiem, ale relatywnie słabszym, kiedy spojrzeć na dane historyczne. Mimo to program ma oglądalność o zaledwie kilkaset tysięcy gorszą od “The Masked Singer” stacji FOX — a to jeden z najgorętszych formatów rozrywkowych w dzisiejszej telewizji w Stanach Zjednoczonych.
“Taniec z gwiazdami” z ABC do Disney+
Disney postanowił dać tanecznemu widowisku z gwiazdami drugie życie w serwisie Disney+, gdzie pojawi się 31. edycja. Amerykański “Taniec z gwiazdami”, chociaż nowością nie będzie, to można program i tak nazwać powiewem świeżości, gdyż to pierwsze widowisko w serwisie, które będzie transmitowane na żywo.
Zapowiedziano, że w serwisie pojawi się również 32. edycja programu. Jeśli widowisko będzie także hitem w usłudze strumieniującej, najpewniej czeka go jeszcze wiele sezonów i więcej programów rozrywkowych zawita do Disney+.
Historia sukcesu “Tańca z gwiazdami”
Polską wersję widowiska pokazywała najpierw stacja TVN, później Polsat. TVN zaczął wyświetlać program w tym samym roku, co ABC w Stanach Zjednoczonych i od tego czasu dostaliśmy 25 edycji widowiska. Przez lata była to jedna z najchętniej oglądanych produkcji rozrywkowych w polskiej telewizji.
Niesamowity program o pracy anaplastologa
“Body Parts” nie tylko przybliża nam pracę anaplastologa, ale również pozwala lepiej zrozumieć dramaty ludzi, którzy utracili części ciała, bez których nie wyobrażamy sobie życia. CZYTAJ WIĘCEJ ▶
Zanim “Taniec z gwiazdami” zawitał do około 40 państw z lokalnymi wersjami, pojawił się na antenie BBC One w 2004 roku jako “Strictly Come Dancing”. W 2022 roku Brytyjczycy obejrzą 20. edycję programu. Co ciekawe — w Wielkiej Brytanii, w przeciwieństwie do większości państw, oglądalność programu jest w miarę stabilna i od kilku edycji wynosi około 10 milionów widzów na sezon.
“Taniec z gwiazdami” w serwisie to jasny znak, że Disney+ goni Netflix również rozrywką
Przeniesienie popularnego programu rozrywkowego z ABC do Disney+ jest kolejnym mocnym ruchem Disneya sukcesywnie powiększającego bazę subskrybencką. Obecnie serwis opłaca 129,8 milionów użytkowników, co czyni go trzecią najpopularniejszą tego typu usługą działającą w modelu subskrypcyjnym za Netflixem (221,8 milionów subskrybentów) i Prime Video (około 175 milionów użytkowników ma dostęp do serwisu).
Disney+ wystartuje w Polsce w czerwcu bieżącego roku. Polska wersja usługi będzie bogatsza o kolekcję Star, gdzie można oglądać produkcje skierowane do dojrzalszej widowni.
W Stanach Zjednoczonych Disney kontroluje trzy serwisy strumieniujące — poza Disney+ również Hulu i ESPN+. Planowana jest również tańsza wersja serwisu zawierająca reklamy.
Kilka faktów o Disney+ w Stanach Zjednoczonych
- Serwis najchętniej wybierają milenialsi, czyli osoby urodzone pomiędzy 1980 a 1996 rokiem (42%)
- W Stanach Zjednoczonych serwis najchętniej wybierają osoby głosujące na Demokratów (44%)
- Disney+ ma najwięcej subskrybentów wśród mieszkańców przedmieść (42%)
- 62% subskrybentów to osoby rasy białej
- 77% użytkowników serwisu zarabia mniej niż 100 tysięcy dolarów rocznie
- 35% subskrybentów Disney+ ma w gospodarstwie domowym dzieci
- 89% treści Disney+ nie znajduje się w żadnym innym serwisie strumieniującym w Stanach Zjednoczonych
- 52% subskrybentów to mężczyźni
- Disney+ to 18% rynku subskrypcyjnych mediów strumieniujących treści wideo w Stanach Zjednoczonych
- Disney podał ostatnio, że serwis w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie subskrybuje 42,9 miliony osób
“Taniec z gwiazdami” to kolejny sposób, aby zachęcić widownię do subskrybowania Disney+. Programy rozrywkowe stają się następną wielką rzeczą dla mediów strumieniowych, które już królują na polu seriali, filmów i dokumentów. Serwisy obecnie coraz większą wagę przykładają do dostarczania widowni właśnie rozrywki, sportu czy informacji. Tym samym stają się jeszcze mocniejszą konkurencją dla klasycznej telewizji.
“Taniec z gwiazdami” może zachęcić kobiety do subskrypcji Disney+
Ponadto produkcje pokroju “Tańca z gwiazdami” zapewniają serwisowi większą dywersyfikację programową. Dzięki temu widownia niechętnie sięgająca po największe hity serwisu, jak chociażby seriale Marvela czy te związane ze światem Gwiezdnych wojen, prędzej znajdzie treści trafiające w nieco inny gust. W tym przypadku będą to kobiety, które rzadziej płacą za dostęp do Disney+ w Stanach Zjednoczonych. Około 52% subskrybentów serwisu to mężczyźni. Ponad 70% widowni “Tańca z gwiazdami” to kobiety.
Disney stara się za pomocą nieco innych programów znaleźć grupy odbiorców, które do tej pory nie subskrybowały serwisu.
W Polsce Disney+ wystartuje w czerwcu 2022 roku. Cena za dostęp do usługi ma wynieść 28,99 zł miesięcznie.