Szczwany lis z tego Fox Corporation. Ciężko nazwać inaczej strategiczne posunięcie firmy, którym jest przejęcie serwisu streamingowego Tubi.
Fox Corporation przejęło Tubi za zaledwie 440 milionów dolarów. Chociaż spodziewano się, że umowa zostanie zamknięta w czerwcu, to ogłoszono, iż przejęcie już zostało sfinalizowane.
Tubi to streaming oferujący dostęp do filmów i seriali zupełnie za darmo. Ma w bibliotece około 20 tysięcy widowisk. Serwis przez jakiś czas funkcjonował w Europie, ale wraz z wprowadzeniem przepisów RODO wycofał się ze Starego Kontynentu. Jakkolwiek ma się pojawiać sukcesywnie w kolejnych krajach. W czerwcu zeszłego roku serwis zanotował 20 milionów aktywnych użytkowników.
Fox Corporation powoli wychodzi z cienia upadłej potęgi 21st Century Fox
Po przejęciu przez Disneya licznych aktywów 21st Century Fox firma straciła wiele interesów ze swojego portfolio, ale jednocześnie zrzuciła balast zadłużenia i zyskała potężny zastrzyk pieniędzy. Po przemianowaniu na Fox Corporation i po biznesowym odchudzaniu firma została z kilkoma ze swoich kluczowych aktywów – między innymi ze stacjami Fox, Fox News, Fox Business Network oraz kanałami sportowymi i pomniejszymi spółkami. To sprawiło, że firma rodziny Murdochów przetrwała i przynosi zyski.
Tubi to sposób, by Fox Corporation zostało w grze
Przejęcie Tubi jasno wskazuje, że niegdysiejsze 21st Century Fox krok po kroku odbudowuje swoją potęgę. Własny streaming to obecnie podstawa. Każda wielka korporacja działająca na styku świata mediów i rozrywki, ma lub będzie zaraz miała własną usługę. Disney ma Hulu i Disney Plus; ViacomCBS posiada Showtime i CBS All Access; AMC Networks ma kilka mniejszych streamigów takich jak Shudder czy Arcon TV; AT&T zaraz wystartuje z HBO Max; Comcast niedługo wypuści serwis Peacock; Lionsgate ma Starz. Ponadto jest jeszcze Netflix oraz Amazon Prime Video i wiele pomniejszych serwisów.
Tubi, które znamy, powinniśmy powoli zacząć zapominać
Można sądzić, że z czasem kształt Tubi będzie się zmieniał. Biorąc pod uwagę potencjał, który drzemie w serwisie, ciężko zakładać, iż Fox Corporation nie będzie chciało go rozwijać w nowych kierunkach. Usługa nabyta za (relatywnie) bezcen zaraz wypełni się widowiskami Foxa, a w przyszłości prawdopodobnie również produkcjami oryginalnymi. Jeśli zyska na popularności, to wprowadzenie odpłatnej wersji jest kwestią czasu.
https://www.youtube.com/watch?v=oode4PFfhG4
Chwilę po przejęciu Fox Corporation udostępniło na Tubi hitowy program The Masked Singer, który jest jednym z największych hitów amerykańskiej telewizji, kiedy przynosimy na myśl programy rozrywkowe. To pierwszy, mały, ale jednak krok ku budowaniu potężnej usługi.