ROZMIAR SIĘ LICZY! Netflix do końca roku z 300 milionami subskrybentów? Jest bardzo blisko!

Łukasz Mendak
3 min czytania

Z ostatniej chwili

Kiedy inni gonią Netflix, serwis nie ogląda się nadto na konkurencję i skupia się na podbijaniu własnych rekordów.

Netflix ma 277 milionów subskrybentów

Netflix zaszalał 18 lipca, ogłaszając globalny przyrost ponad 8 milionów subskrybentów kwartał do kwartału, kończąc z oszałamiającą liczbą 277,6 miliona subskrybentów na całym świecie! To ponad dwukrotnie więcej niż przyrost subskrybentów w ubiegłym roku o tej samej porze!

  • 1,45 miliona subskrybentów w Ameryce Północnej
  • 2,34 miliona w Europie i na Bliskim Wschodzie
  • 1,53 miliona w Ameryce Łacińskiej
  • 2,83 miliona w regionie Azji i Pacyfiku

Region Azji i Pacyfiku okazał się największym źródłem nowych subskrypcji! Pionier masowego strumieniowania rozrywki w modelu subskrypcyjnym z Los Gatos w Kalifornii odnotowała zysk netto w wysokości 2,1 miliarda dolarów. Przychody wyniosły 9,55 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o prawie 17% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

300 milionów subskrybentów w zasięgu ręki

Wszystko wskazuje na to, że serwis może przebić magiczną granicę 300 milionów subskrybentów jeszcze w 2024 roku!

Powołując się na dane dostarczone przez Nielsena, Netflix poinformował, że wygenerował więcej godzin oglądania w kategoriach filmów, seriali i licencjonowanych tytułów niż wszystkie inne serwisy streamingowe razem wzięte!

„Wyzwanie dla naszych konkurentów polega na tym, że mimo iż inwestują dużo w treści premium, generuje to relatywnie małą oglądalność w ich usługach, podczas gdy oglądalność linearna nadal spada” – oświadczył Netflix.

To nie rozrywka napędza Netflix, a Netflix napędza rozrywkę

Największym rywalem Netflixa pod względem czasu i uwagi ludzi jest nie Max czy Prime Video a YouTube — i to w pozytywnym sensie! Netflix twierdzi, że jego filmy i programy telewizyjne napędzają zaangażowanie fanów na YouTube oraz w mediach społecznościowych.

„Nasza oferta rozrywkowa zaspokaja ważne potrzeby zarówno konsumentów, jak i twórców filmów i programów, którzy potrzebują partnerów dzielących ryzyko związane z realizacją tych opowieści” – odnotowali dyrektorzy generalni. Dodali: „Patrząc w przyszłość, wierzymy, że naszą największą szansą jest zdobycie większej części tych ponad 80% czasu oglądania telewizji (głównie linearnej i streamingowej), którego ani Netflix, ani YouTube dzisiaj nie mają”.

Reklamy na Netflixie są kolejną wielką rzeczą

Firma robi stałe postępy w rozwijaniu biznesu wspieranego reklamami, z przyrostem członkostwa w tej kategorii o 34% kwartał do kwartału. Netflix buduje własną platformę technologiczną do reklam, planując jej testy w Kanadzie w 2024 roku i szerokie uruchomienie w 2025 roku!

Do tego kolorytu dochodzi sport i inne widowiska prezentowane na żywo, co może być jednym z kluczowych punktów w rozwoju oferty serwisu w przyszłości.

Chcesz być na bieżąco z nowościami i rewelacjami dotyczącymi Netflixa? Śledź serwis Popkulturyści, aby mieć najświeższe informacje o swoich ulubionych filmach, serialach i wszystkim, co dzieje się w świecie streamingowym!

Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami – dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Jeśli chcecie być na bieżąco, śledźcie nas na Threads, Facebooku, Twitterze, Linkedin, Reddicie i Instagramie. Zachęcamy również do subskrypcji naszego kanału RSS na Feedly lub Google News. W razie pytań lub sugestii piszcie do nas na [email protected]. Dołączcie do naszej społeczności i bądźcie zawsze na czasie z najnowszymi trendami i wydarzeniami! Nie zapomnijcie wpaść na nasz YouTube.

Zostaw komentarz